Při Dvořákově práci jde o vteřiny. Během nich se musí rozhodnout, vytěsnit emoce a často si i sáhnout na dno.
„První pomocí nejde ublížit,“ říká. „Potřebujete na ni jenom své ruce a ochotu pomoct.“
„Plameny skomíraly, a mě nenapadlo nic lepšího, než vzít plastovou lahev s lihem a stříknout do krbu. Lahev bouchla, vznítila se, plamen mi vyjel po ruce a celou mě popálil,“ vypráví Pšeničková.
Moravskoslezští záchranáři důrazně upozorňují, že oslnění laserem může vést ke ztrátě orientace i trvalému poškození zraku. Chvilková dezorientace ozářeného pilota tak může ohrozit celou posádku.
Účinně nepomohli ani skialpinisté stržení lavinou, kteří podle horské služby neměli žádnou lavinovou výbavu a ani neznali základní pravidla lavinové záchrany.
Záchranáři základnu v Plané u Českých Budějovic původně využívali jen rok, leteckou záchranku pak začala provozovat armáda z jihočeské Bechyně. Nyní po čtyřech letech se záchranáři vracejí do Plané.
Vlak se v pražské Uhříněvsi srazil s nákladním automobilem. Na twitteru o tom informovala policie i pražští hasiči. Došlo k poškození trakčního vedení, provoz na trati je zastaven.
Těžce zraněné dítě přepravil do nemocnice vrtulník. Na místě zdravotníci ošetřili i lehce zraněnou dospělou osobu, následně ji převezli do pelhřimovské nemocnice.
Dočasně mimo provoz je letecká záchranná služba v Ústeckém kraji. Důvodem je poškození vrtulníku, který musel dopoledne nouzově s posádkou a pacientem přistát na poli u Mostu.
I několikrát denně míří do vzduchu vrtulník letecké záchranné služby české armády ze základny Plzeň Líně. Stroj W-3A Sokol musí vzlétnout nejpozději čtyři minuty od zaznění poplachu.