Jeden z prezidentských kandidátů opřel svoji kampaň i o exprezidenta Havla
Nad pražskou magistrálou se objevil obří billboard s fotografií exprezidenta Václava Havla. Politik, který před rokem zemřel, je na fotce zobrazený v tričku s nápisem Karel a čtyřmi podobiznami prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga. Reklama vzbudila otázky, jestli je taková propagace etická.
Zástupce Schwarzenbergova volebního štábu Marek Pražák na použití fotky zemřelého exprezidenta nic divného nevidí.
„Fotografii poskytl volebnímu týmu fotograf Oldřich Škácha, který je zároveň Schwarzenbergovým podporovatelem. Máme i svolení k použití fotografie od manželky Dagmar Havlové. Záměrně jsme na plachtu nedávali žádnou propagační větu ani grafiku. Karel Schwarzenberg byl dlouhodobým spolupracovníkem Václava Havla, byli to blízcí přátelé,“ řekl Pražák.
Podle Pavly Dubravské z reklamní agentury Nýdrle není reklama s exprezidentem neetická
Ani Pavla Dubravská z reklamní agentury Nýdrle neshledává na reklamě s exprezidentem nic neetického. „Je to vhodné použití v relevantním kontextu, což tento billboard je, neboť je velice decentní, v černobílých barvách,“ míní Dubravská.
Tento druh reklamy podle ní rozhodně funguje. „Silný motiv zaujme a dobře se probojuje skrze stovky reklamních sdělení, která na nás denně útočí. Svoji cílovou skupinu si to najde,“ dodala Pavla Dubravská.