Domácnosti věří, že krize už odchází

Podíl domácností, které se cítí být postiženy současnou krizí, v posledních měsících mírně klesl. Ekonomickou krizí se cítilo v listopadu zasaženo 36 procent lidí - v září to bylo 38 procent, vyplývá z pravidelného průzkumu, který pro společnost ING provedla agentura Factum Invenio.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Statistika

Statistika | Foto: Filip Rožánek

Data sbírá Faktum Invenio pravidelně s dvouměsíčním odstupem. Respondenty poslední vlny šetření bylo 1029 osob ve věku od 15 do 65 let.

Ředitel marketingu a přímé distribuce ING Bank Libor Vaníček si vysvětluje optimističtější postoje domácností tím, že v předchozích týdnech jsme mohli po dlouhé době slyšet několik pozitivních informací - že HDP mezičtvrtletně mírně vzrostl, apod.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podíl domácností, které se cítí být postiženy krizí, v posledních měsících mírně klesl. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost ING provedla agentura Factum Invenio. Mluvíme s Liborem Vaníčkem z ING Bank.

"Lidé tyto pozitivní informace vnímají," vysvětlil Vaníček na Rádiu Česko.

Nejvíce zasaženi krizí se podle průzkumu cítí lidé ve věku 45-59 let, nejméně naopak lidé ve věku do 29 let (35 %). Téměř identicky dopadla i věková kategorie respondentů nad 60 let (34 %). Z hlediska vzdělání se nejvíce zasaženi krizí cítí lidé se základním vzděláním (41 %).

Domácnosti nejčastěji snižují výdaje

Domácnosti podle Vaníčka většinou na krizi reagovaly tak, že snížily běžné výdaje (57 %) nebo odložily větší výdaje na pozdější dobu (27 %). Nechtějí zvyšovat své zadlužení, naopak je chtějí omezit. Z úspor plánuje čerpat 18 % dotázaných, 17 % se naproti tomu chystá zvýšit spořicí částku.

Ondřej Černý, Helena Berková, Alena Adámková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme