Automobilky musejí rychleji snižovat emise oxidu uhličitého
Právě s tímto prohlášením dnes přišla v Bruselu Evropská komise. Evropští výrobci sice v posledních deseti letech ekologickou šetrnost automobilů značně zvýšili, podle komise to ale nestačí.
Auta se na celkových emisích kysličníku uhličitého v Evropské unii podílejí deseti procenty. Pětadvacítka se nyní snaží dostát svým slibům daným v takzvaném Kjótském protokolu - celosvětové dohodě, která má za úkol snížit vypouštění skleníkových plynů a zpomalit globální oteplování.
Evropské automobilky se dobrovolně zavázaly, že oproti roku 1995 sníží emise oxidu uhličitého u nových aut do konce roku 2008 o čtvrtinu. Zatím se jim podařilo dosáhnout pokroku jen asi o 12 a půl procenta. To je podle Evropské komise příliš málo a Brusel nyní hrozí, že automobilkám snížení emisí nařídí zákonem.