Ekonomické informace 21. 11. 2003
Jako kompenzaci za chystané zdražení nafty, chtějí automobiloví dopravci platit nižší silniční daň také u starších aut. Tedy u těch, která splňují pouze emisní limity Euro 1. Právě s tímto požadavkem jdou dnes znovu za zástupci ministerstev dopravy a financí, upřesnil mluvčí největšího tuzemského sdružení Česmad Bohemia Martin Felix.
Oba rezorty už začátkem týdne slíbily, že náplastí na dražší naftu bude u ekologických vozidel nižší silniční daň - tedy 17 tisíc ročně, což je minimum dané Evropskou unií.
Daňové změny navrhují také ekologové. Podle Vojtěcha Koteckého z Hnutí duha, není účelem navrhované ekologické reformy zvýšení nebo snížení příjmů státního rozpočtu, ale přesun některých daní má zajistit lepší ekologické chování firem i obyvatel.
Komise pro cenné papíry se snaží dostat problematiku kapitálových trhů a investování do cenných papírů i do učebních osnov. Důvodem je skutečnost, že i po deseti letech lidé stále málo vědí o tom, jak investovat. Podle mluvčí komise Radky Procházkové se lidé, kteří mají málo informací o kapitálových trzích, hůře brání podvodům.
Zaměstnanci Železáren Hrádek nedostali ani včera doplatek zářijové mzdy a v dnes nebudou pracovat. Podle šéfa firemních odborů Miroslava Šimonovského vstoupí do stávky více než polovina pracovníků. Vedení firmy ale tvrdí, že peníze má a chce je lidem dát.
Pardubická rafinerie Paramo bude ovládat 45 procent českého trhu s mazivy. Její nedávná fúze s kolínským Koramem má odstranit letitou řevninost mezi oběma rafineriemi. Generální ředitel Parama Petr Bláha doslova uvedl, že spojením končí vytlačování české značky českou značkou.
Studentům poledních ročníků středních škol a čerstvým absolventům bude ode dneška v Ostravě pomáhat s orientací na trhu práce takzvaný manažerský inkubátor. V kurzu by podle jednatele organizující Agentury pro informace a marketing Antonína Laše měli získat tito mladí lidé praktické odpovědi na otázky z oblastí marketingu, vzdělávání a poradenství.