Hospody na vesnicích i v malých městech můžou zachránit kvízy. Tržby jsou podobné víkendovým
Některé venkovské či maloměstské hospody na Vysočině našly cestu, jak přilákat nové zákazníky a navýšit tak své tržby. Pořádají pub kvízy.
Za jediný večer dokážou hospodské vědomostní soutěže restauraci vygenerovat stejný zisk jako jindy za několik dní. Na popularitě začínají získávat ve městech i na venkově. A majitelé podniků potvrzují, že dokážou přilákat mnohem víc lidí než běžná nabídka jídla a pití.
„Tržba ve čtvrtek se vyrovná i víkendové tržbě, protože na pub kvíz chodí několik týmů pravidelně. Určitě to pro nás přináší nové zákazníky, trošku hospoda ožije a hráči se potom k nám do hospody vracejí i v jiných dnech,“ hodnotí provozovatel pivního baru v centru Jihlavy Vojtěch Vokurka.
Pravidelně se do podniku díky vědomostní soutěži vrací například Veronika: „Jsme kamarádi, známe se už celkem dlouho a tohle je taková příjemná možnost jak se každý týden potkat.“
Ve Vysokém Chlumci na Příbramsku zrekonstruovali hospodu a sál. A věří, že jim tam budou lidé chodit
Číst článek
Pravidelné zákazníky uprostřed týdne přivádí kvíz i do hospody v Rynárci. „Dají si k tomu pizzu, tu tady mají rádi, je oblíbená, určitě se to dá vyrovnat té víkendové tržbě,“ pochvaluje si popularitu nového programu majitelka hospody Michaela Vacková.
Zájem o podobné aktivity potvrzuje i prezident Asociace hotelů a restaurací České republiky Václav Stárek: „Bez ohledu na to, jestli je to pub kvíz nebo jiná aktivita, lidé jsou hraví a máme zjištěno i z našich průzkumů, že pokud dělá restaurace jakékoliv speciální akce, tak lidé to vždycky ocení.“
Tržby venkovských restaurací dlouhodobě klesají. Například podle společnosti Dotykačka se za poslední čtyři roky snížily o 42 procent. Ubývá i samotných venkovských hospod. Loňská data Asociace hotelů a restaurací hovořila o zhruba 15 procentech zaniklých podniků od začátku covidu.