Internetoví obchodníci dnes čekají největší tržby za celé předvánoční období
Předvánoční nákupy na internetu vrcholí. Podle statistik přesně dnes. Proto mluví obchodníci o zeleném pondělí. Tento termín zavedla americká aukční galerie před pěti lety. Češi by za jediný den mohli v e-shopech utratit na 780 milionů korun.
Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci říká, co se letos před Vánoci na síti nejčastěji kupuje:
„Čeští zákazníci nakupují tradiční dárky, jako jsou parfémy, knihy, oblečení. Hitem letošních Vánoc jsou ovšem mobilní telefony, chytré tablety a elektronické čtečky.“
„Zákazník musí být nejprve obezřetný při výběru e-shopu, aby se jednalo o obchod, se kterým má vlastní zkušenost, jsou na něj reference, nebo je e-shop držitelem certifikátu. Potom zákazník při výběru zboží, teď před Vánoci speciálně, musí dávat pozor, aby dané zboží bylo skladem, aby ho obchodník stihl expedovat," dodává Vetyška, na co si musejí dát zákazníci pozor.
Poslední termín, dokdy je třeba dárky na internetu objednat, aby dorazily do Štědrého dne, je přibližně 18. prosinec.