Český trh láká zahraniční luxusní značky. Letos se jich včetně Victoria's Secret objevilo už třináct
Česko je stále lákavým trhem pro zahraniční a především luxusní značky oblečení například z Polska, Belgie, Spojených států nebo Ukrajiny. A potvrzují to i čísla společnosti Cushman and Wakefield. Jen za prvních šest měsíců zamířilo do tuzemských obchodních center nebo ulic třináct nových značek a nejednalo se jen o oblečení.
Na český trh zamířily v letošním roce především prémiové a luxusní značky, například prodejna italského pánského oblečení a doplňků Handpicked, švýcarské hodinky RADO nebo luxusní francouzskou módu Zadig a Voltaire, dalším francouzským prodejcem módy je prémiový Eden Park.
Objednat, vyzkoušet a poslat zpět. Švédské firmy bojují s vracením oblečení, škodí životnímu prostředí
Číst článek
Jednoznačně nejvýznamnější značkou z letošních dosavadních příchozích je největší prodejce spodního prádla na světě Victoria‘s Secret. Ta patřila podle společnosti Cushman and Wakefield hned po Primarku ke značkám, které zákazníkům na trhu chyběly.
Česko je pro obchodníky vstupní bránou do střední a východní Evropy a platí to i pro gastronomické koncepty, nově si tak můžeme pochutnat třeba na italské kuchyni v Rosopomodoro.
„Maloobchodní trh v České republice patří dlouhodobě mezi nejatraktivnější trhy ve střední a východní Evropě. O tom také svědčí množství příchozích značek každý rok na český trh. Jedná se o 25 až 30 značek, které na náš trh každý rok vstoupí, což je největší počet ze všech zemí ve střední a východní Evropě,“ vysvětluje Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman and Wakefield.
Kromě značek, které jsou už v Česku dostupné, avizovaly vstup na místní trh také značky Ralph Lauren a Jimy Choo, ty si otevřou obchody v pražské Pařížské ulici. Právě hlavní nákupní ulici v centru města si vybralo v prvním pololetí pět nově příchozích značek. Další čtyři pak vstoupily do obchodních center, a to nejen v Praze, ale například i Hradci Králové.
„Obrat v nich dosahovaný je zpravidla lepší než na ulici. Tím, jak obchodní centra fungují, se vytváří jednoznačná zákaznická komunita a pro nájemce je mnohem jednodušší si přečíst, jaký typ zákazníka tam přijde a tudíž dobře odhadnout tržby a nastavit svůj obchodní model,“ osvětluje výhodnost obchodních center pro prodejce předseda Asociace nákupních center, Jan Kubíček.
Kromě americké Victoria’s Secret jsou všechny nové brandy na českém trhu evropské, tři jsou z Itálie, dvě z Francie, ostatní země jsou zastoupeny vždy jednou značkou, jde například o Belgii, Švýcarsko nebo třeba Ukrajinu.