Obchodníci při reklamaci často požadují originální obal. Neprávem

Originální obal - hezká, ale zbytečná věc, která často komplikuje prodej i případnou reklamaci. Prodejci se totiž právě na něj často vymlouvají, když nechtějí zákazníkovi vyhovět. Kompletním a neporušeným původním obalem často podmiňují výměnu nebo reklamaci zboží. Ale na to nemají právo.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Značkový obchod

Značkový obchod | Foto: Tomáš Adamec

Reklamovat výrobek bez obalu lze. Potvrzuje to Jana Jelínková z České obchodní inspekce. Navíc rozbalení zboží a prezentace jeho funkcí je na požádání před samotným prodejem povinností prodejce:

„Zákon o ochranně potřebitele ukládá prodávajícími tuto povinnost. Na žádost spotřebitele má výrobek předvést,“ uvádí Jelínková. Dodává, že zákon pamatuje i na zboží, jehož povaha to neumožňuje:

Přehrát

00:00 / 00:00

O právech spotřebitele mluvila na Radiožurnálu Jana Jelínková z České obchodní inspekce

„Můžeme si vyzkoušet například oděvy, obuv, ale řadu výrobků - například kávovar, lednice, pračka – nám v obchodě asi nepředvedou. Ukážou nám příslušenství, popřípadě nám dají informaci o tom, jak s výrobkem máme zacházet.“

Spotřebitel také může žádat slevu na rozbalené výrobky. Podle Jelínkové záleží, o jaké zboží se jedná. A hlavně jde o domluvu:

„Spotřebitel má obecně nárok na zboží bez vady. O obalu se zákon nijak nezmiňuje. V případě poškozeného obalu se kupující s prodávajícím mohou případně dohodnout na slevě z ceny výrobku.“

Jan Herget, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme