Škoda dnes v Ženevě představuje novinku - Roomster
K nejvýznamnějším světovým premiérám autosalonu Ženeva 2006 patří nová Škoda Roomster. Ke stávajícím modelovým řadám Fabia, Octavia a Superb přibyla čtvrtá, kterou chce automobilka potvrdit svůj rozvoj z malého regionálního výrobce se slavnou tradicí v producenta, s nímž musejí vážně počítat všichni velcí soupeři. Prodej vozu bude zahájen necelé tři roky od představení první studie.
Roomster se poprvé objevil v roce 2003 jako designová studie na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Velmi příznivý ohlas odborné i laické veřejnosti potvrdil, že Škoda Auto má potenciál i nápady pro netradiční řešení. Vůz nabízí především velký vnitřní prostor, dynamické a úsporné motory, bohatou výbavu.
Cena nového modelu roomster s motorem o objemu 1,2 litru bude podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého začínat na 339.900 korun. Jeho prodej bude na hlavních evropských trzích včetně českého zahájen v červnu 2006.
Škoda Auto patří k výrobcům automobilů s největší tradicí a zkušenostmi. Zakladatelé společnosti J. Laurin a V. Klement v Mladé Boleslavi od roku 1895 vyráběli jízdní kola a záhy i motocykly, v roce 1905 pak z jejich výrobních hal vyjel první osobní automobil.
Výroba vozu Škoda Roomster probíhá v závodě Kvasiny, jehož kapacita byla výrazně rozšířena. V Kvasinách se ve třicátých letech 20. století vyráběly vozy Jawa 700 a Jawa Minor, v padesátých letech se zde montovaly malé série roadsterů Škoda 1101 a následně se rozběhla výroba vozu Škoda 1200. Počátkem šedesátých let přišla na řadu legendární Felicia. V roce 2002 byla po zásadní modernizaci výrobních linek do Kvasin soustředěna výroba modelu Superb. Nyní se k luxusnímu sedanu přidává originálně řešený kompaktní prostorný Roomster.
Více se o novince Škoda Roomster dozvíte na stránkách pořadu Motožurnál motozurnal.automix.cz.
Najdete zde kompletní přílohu věnovanou tomuto vozu. Nechybí fotografie, kresby, podrobný popis a specifikace, připravujeme porovnání s konkurenčními modely a navíc se můžete zapojit do diskuse.