Turisté by měli pečlivě vybírat cestovní pojištění
Češi, kteří o dovolených a prázdninách vyrážejí na cesty, neberou možná dost vážně rizika, která by s těmito výjezdy mohla být spojena. Důslednější jsou v tomto ohledu ti mladší, do třiceti let. A nejčastěji na takové krytí myslí lidé, kteří míří do exotických krajů.
Vyplývá to ze sondy, jejíž výsledky dnes zveřejnila Direct pojišťovna - a podle níž si cestovní pojištění sjednává méně než polovina českých turistů.
Jan Papež, místopředseda pro vnější vztahy Asociace cestovních kanceláří ale v Ozvěnách dne poznamenal, že jejich podklady jsou trochu jiné. „Podle našich vlastních analýz se u organizované turistiky pojistí více než 70 procent těch, kteří jedou do zahraničí.“
O cestovním pojištění debatovali v Ozvěnách dne Jan Papež, místopředseda pro vnější vztahy Asociace cestovních kanceláří a Jaromír Gajdáček, prezident Svazu zdravotních pojišťoven
Také Jaromír Gajdáček, prezident Svazu zdravotních pojišťoven v Ozvěnách dne uvedl, že má poněkud jiná čísla. „Každá zdravotní pojišťovna má svého komerčního partnera a my zaznamenáváme spíše zvýšený zájem klientů.“
Podle jeho slov lidé cestovní pojištění spíše nepodceňují. „Vzhledem k tomu, že zdravotnictví v EU je výrazně dražší než u nás, také rozsah základního balíku je menší – to znamená vysoké doplatky. Ve finále to člověka může stát spoustu peněz. To jsou základní atributy pro to, že lidé se většinou asi pojišťují.“
Papež upozornil, že cestovní pojištění není u všech pojišťoven stejně hodnotné. Problémy jsou také u pojistek spojených s bankovními kartami. „problém, nastává, že jsou jen marketingové, to znamená, že jejich obsah je velice malý a nekryjí všechny případy, které se mohou v zahraničí stát.“ Lidé by si měli pečlivě přečíst pojistné podmínky.
S prostudováním podmínek, zejména výluk z pojištění souhlasil i Jaromír Gajdáček. „Když jedu za nějakým sportem, tak bych rozhodně na kartu evropského pojištění, ani na bankovní kartu nespoléhal a vždy bych si sjednal řádné cestovní pojištění.“
Jan Papež připomněl, že zdraví lidé sázejí na svůj stav a i na to, že se domnívají, že v případě nesnází se snadno dostanou do vlasti. Upozornil, že většina pojišťoven má dobře propracované asistenční služby, které pomohou i při komunikaci se zdravotníky v dané zemi.