V Česku se zabydlují luxusní světové značky, největší sumy tu utrácejí turisté z Asie

Lednice značky Dolce & Gabbana nebo třeba poukaz na výrobu šampaňského. To je jen výběr z několika nejdražších dárků světa. Luxusní zboží ale není jen doménou zahraničí. Jeho prodejům se daří také v Česku. Jen za poslední rok se na trhu objevilo 22 nových módních firem. Centrem zůstává Pařížská ulice v Praze, ale také ulice Na Příkopě.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Luxusním butikům se v Praze daří – především v Pařížské ulici

Luxusním butikům se v Praze daří – především v Pařížské ulici | Foto: Filip Jandourek

Praha, ulice Pařížská. Právě zde je centrum luxusu v Česku, a to nejen z pohledu nájmů, které tu obchodníci platí, ale také kvůli cenovkám zboží. Ty občas dosahují i sedmimístných cifer.

Přehrát

00:00 / 00:00

O luxusních obchodech v Česku si poslechněte v následujícím příspěvku

Stálou klientkou tu je i paní Kateřina. Do zlaté papírové tašky jí prodavačka balí náplň do pera. Cena: 15 000 korun.

„Ráda investuji do klasických kusů. Většinou jsou to kabelky a boty,“ vysvětluje Radiožurnálu.

Čeština ale není jediným jazykem, který je z butiků slyšet. Například Asiaté tu ze zahraničních zákazníků utrácejí vůbec největší sumy, upozorňuje Tomáš Batěk ze společnosti Global Blue, která vrací mimoevropským klientům DPH z nákupů.

„U těch čínských turistů se průměrný nákup v dnešní době pohybuje kolem 18 tisíc korun na jeden prodej. Což je téměř dvojnásobek co u ruského turisty.“

Servis odpovídá cenám

V Pařížské ulici je zhruba padesát módních butiků. Jedno mají všechny společné – velké prosklené vitríny, osvícené pulty a dokonalý interiér.

„Právě jsme vešli do VIP místnosti, kde si naši klienti, kteří sbírají pera, mohou vyzkoušet různé tloušťky hrotů,“ líčí Martin Janna ze společnosti Carollinum, která v Pařížské vlastní čtyři butiky a pokračuje: „Co se týče detailů, na které se zaměřujeme, tak je to například vůně v buticích, nápoje atd.“

Servis a péče o zákazníky má odpovídat částce, kterou tu lidé nechají. Například ručně vyráběné hodinky začínají na 300 tisících korunách. „Když jste kdekoliv na světě, tak díky tomuto číselníku víte konkrétní čas – například v Paříži, v Londýně nebo například v Buenos Aires, popisuje Janna.

Že zájem klientů o značkové zboží narůstá, dokazuje i počet nově příchozích firem do Česka. Jen za poslední rok se na trhu objevilo přes dvacet nových módních značek.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme