V Česku se zabydlují luxusní světové značky, největší sumy tu utrácejí turisté z Asie
Lednice značky Dolce & Gabbana nebo třeba poukaz na výrobu šampaňského. To je jen výběr z několika nejdražších dárků světa. Luxusní zboží ale není jen doménou zahraničí. Jeho prodejům se daří také v Česku. Jen za poslední rok se na trhu objevilo 22 nových módních firem. Centrem zůstává Pařížská ulice v Praze, ale také ulice Na Příkopě.
Praha, ulice Pařížská. Právě zde je centrum luxusu v Česku, a to nejen z pohledu nájmů, které tu obchodníci platí, ale také kvůli cenovkám zboží. Ty občas dosahují i sedmimístných cifer.
Stálou klientkou tu je i paní Kateřina. Do zlaté papírové tašky jí prodavačka balí náplň do pera. Cena: 15 000 korun.
„Ráda investuji do klasických kusů. Většinou jsou to kabelky a boty,“ vysvětluje Radiožurnálu.
Čeština ale není jediným jazykem, který je z butiků slyšet. Například Asiaté tu ze zahraničních zákazníků utrácejí vůbec největší sumy, upozorňuje Tomáš Batěk ze společnosti Global Blue, která vrací mimoevropským klientům DPH z nákupů.
„U těch čínských turistů se průměrný nákup v dnešní době pohybuje kolem 18 tisíc korun na jeden prodej. Což je téměř dvojnásobek co u ruského turisty.“
Servis odpovídá cenám
V Pařížské ulici je zhruba padesát módních butiků. Jedno mají všechny společné – velké prosklené vitríny, osvícené pulty a dokonalý interiér.
„Právě jsme vešli do VIP místnosti, kde si naši klienti, kteří sbírají pera, mohou vyzkoušet různé tloušťky hrotů,“ líčí Martin Janna ze společnosti Carollinum, která v Pařížské vlastní čtyři butiky a pokračuje: „Co se týče detailů, na které se zaměřujeme, tak je to například vůně v buticích, nápoje atd.“
Servis a péče o zákazníky má odpovídat částce, kterou tu lidé nechají. Například ručně vyráběné hodinky začínají na 300 tisících korunách. „Když jste kdekoliv na světě, tak díky tomuto číselníku víte konkrétní čas – například v Paříži, v Londýně nebo například v Buenos Aires,“ popisuje Janna.
Že zájem klientů o značkové zboží narůstá, dokazuje i počet nově příchozích firem do Česka. Jen za poslední rok se na trhu objevilo přes dvacet nových módních značek.