Ztráty v souvislosti s metanolovou aférou vyčíslují výrobci alkoholu na stovky milionů

Nedávná metanolová aféra přiměla řadu lidí k zamyšlení, čím si připijí na Silvestra. Ti, kteří dávají přednost něčemu ostřejšímu, by měli ve světle tragických událostí z podzimu přinejmenším důkladněji číst etikety. Kauza mimo jiné způsobila vážné ztráty výrobcům a prodejcům lihovin.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

láhve s alkoholem

láhve s alkoholem | Foto: Photo.net

Pavel Dvořáček, viceprezident Unie výrobců a dovozců lihovin a generální ředitel likérky Rudolf Jelínek se domnívá, že se důvěru zákazníků podařilo obnovit, především u zavedených značek, byť pokles spotřeby alkoholu je realitou roku 2012.

„Pokles jsme očekávali a do toho ještě přišla prohibice. Po ukončení prohibice si zákazníci začali více vybírat, více přemýšlet a více se přiklonili k tradičním značkám, což je pozitivní věc,“ říká Dvořáček s tím, že výrobci alkoholu mají dvě skupiny ztrát:

Přehrát

00:00 / 00:00

O bezpečnosti alkoholu na trhu mluvil na Radiožurnálu viceprezident Unie výrobců a dovozců lihovin, generální ředitel likérky Rudolf Jelínek Pavel Dvořáček

„Jedná se jednak o nerealizované tržby, dále to jsou náklady, které souvisely s překolkováním a dalšími dodatečnými opatřeními. Nyní ještě nemůžeme říci konkrétní částku, ale určitě se jedná o ztráty ve výši stovek milionů korun.“

„Jsem přesvědčen, že drtivá většina renomovaných výrobců z Česka i ze zahraničí má své výrobky v pořádku. Celá aféra pomohla tomu, že se trh vyčistil,“ dodává Dvořáček.

Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme