Ztráty v souvislosti s metanolovou aférou vyčíslují výrobci alkoholu na stovky milionů
Nedávná metanolová aféra přiměla řadu lidí k zamyšlení, čím si připijí na Silvestra. Ti, kteří dávají přednost něčemu ostřejšímu, by měli ve světle tragických událostí z podzimu přinejmenším důkladněji číst etikety. Kauza mimo jiné způsobila vážné ztráty výrobcům a prodejcům lihovin.
Pavel Dvořáček, viceprezident Unie výrobců a dovozců lihovin a generální ředitel likérky Rudolf Jelínek se domnívá, že se důvěru zákazníků podařilo obnovit, především u zavedených značek, byť pokles spotřeby alkoholu je realitou roku 2012.
„Pokles jsme očekávali a do toho ještě přišla prohibice. Po ukončení prohibice si zákazníci začali více vybírat, více přemýšlet a více se přiklonili k tradičním značkám, což je pozitivní věc,“ říká Dvořáček s tím, že výrobci alkoholu mají dvě skupiny ztrát:
O bezpečnosti alkoholu na trhu mluvil na Radiožurnálu viceprezident Unie výrobců a dovozců lihovin, generální ředitel likérky Rudolf Jelínek Pavel Dvořáček
„Jedná se jednak o nerealizované tržby, dále to jsou náklady, které souvisely s překolkováním a dalšími dodatečnými opatřeními. Nyní ještě nemůžeme říci konkrétní částku, ale určitě se jedná o ztráty ve výši stovek milionů korun.“
„Jsem přesvědčen, že drtivá většina renomovaných výrobců z Česka i ze zahraničí má své výrobky v pořádku. Celá aféra pomohla tomu, že se trh vyčistil,“ dodává Dvořáček.