Slovanský dům ovládnou reklamožrouti
Již popáté se bude v Praze konat šestihodinový proud reklamních spotů nazvaný Noc reklamožroutů. Letošní ročník se zaměřil na nejlepší reklamy z Velké Británie, úspěšné automobilové reklamy ale i sociální a humanitární spoty. V palace Cinemas ve Slovanském domě bude připraven i doprovodný program.
Manažerka projektu Petra Lamlová prozrazuje, jaké mají čeští organizátoři zdroje: „Otcem této myšlenky je Jean-Marie Boursicot, sympatický francouzský pán, který reklamní spoty sbírá od svého dětství. On je dramaturgem tohoto pořadu a on vybírá ze spotů koncepty a míchá je.“
„Má nějakých 800 tisíc reklamních spotů a každý rok se mu navyšují, jak mu je klienti a zadavatelé posílají. Vždycky namíchá speciální kolekci a představí ji světu,“ říká Lamlová.
Zdeněk Strnad z agentury Bison and Rose informuje ve Světě o desáté Rádia Česko o náplni Noci reklamožroutů
Zdeněk Strnad z agentury Bison and Rose doplňuje, že každý ročník se zaměřuje na určité celebrity – letos jsou to George Clooney a John Malkovich.
„Ve Slovanském domě je narváno ve všech kinosálech, lidé sedí na schodech. Je to také společenská událost, setkává se zde komunita z reklamní oblasti. Není nutné sledovat šest hodin reklamy, jsou zde i doplňkové programy,“ popisuje Strnad, jak lze reklamní maraton pojmout.
Na adresu českých reklam, které jsou k vidění v televizi, Strnad uvádí, že nejsou vždy nudné a nezábavné. Některé české reklamy prý získávají i ceny na mezinárodních festivalech.
„Reklamy natočené pro české klienty mají jinou úroveň než to, co vidíme na přehlídkách. Čeští diváci jsou konzervativní, a proto čeští zadavatelé nechtějí riskovat a kreativcům nedávají přílišný prostor,“ vysvětluje Strnad.
Ve středu 27. října se Noc reklamožroutů přesune do brněnského multikina Velký Špalíček.