Telefónice klesl meziročně čistý zisk o téměř polovinu. Lidé kvůli ceně často mění operátora

Největší tuzemská telekomunikační firma Telefónica měla v letošním prvním čtvrtletí podstatně nižší zisk než ve stejném období loni. Čistý zisk jí meziročně klesl o 47 procent. Do konkurenčního boje tvrdě vstoupili virtuální operátoři. Lidé kvůli ceně často operátora mění.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Telefónica O2

Telefónica O2 | Foto: Tomáš Adamec

Za první tři měsíce letošního roku měla Telefónica konsolidované výnosy 10,76 miliardy korun. Je to o 9,5 procenta méně než loni. Ještě více jí klesl provozní zisk - téměř o 16 procent a dosáhl necelé 3,5 miliardy korun.

Poklesy se dají přičíst dynamickým změnám na trhu mobilních zákazníků. Do konkurenčního boje tvrdě vstoupili virtuální operátoři. Ti nabízejí zákazníkům levnější volání, prodávají tarify, ale nemusejí investovat do rozvoje sítí a pokrytí.

To naopak velké telekomunikační firmy dělat musí. Platí za frekvence a technický pokrok. Například na vybudování vysokorychlostní mobilní sítě, která umožní větší používání internetu v mobilu.

V případě Telefóniky využívalo na konci prvního čtvrtletí vysokorychlostní internet, založený na technologii VDSL, více než 379 tisíc zákazníků. To představuje meziroční nárůst o třetinu jen v této oblasti.

Nové technologie, noví zákazníci

Vyšší náklady na nové technologie tedy mohou při správné marketingové strategii zároveň přinést více klientů. A to se také stalo. V prvním čtvrtletí jich meziročně přibylo 17 tisíc, a Telefónica tak už má více než pět milionů zákazníků.

Nestačí ale nabízet jen nové technické podmínky. Převážná většina zákazníků se dívá hlavně na cenu. Tady se musela Telefónica hodně přizpůsobit.

Nabídla free tarify, kvůli kterým podstatně ubylo uživatelů předplacených služeb. Buď odešli k jiným - často virtuálním operátorům, nebo přešli na neomezené tarify. V případě Telefóniky je to 95 procent rezidentních zákazníků. Trh mobilních služeb je v pohybu. Lidé mění operátora rychle a dá se říci, že i často.

Majoritním vlastníkem Telefóniky je investiční skupina PPF Petra Kellnera, která získala ve firmě 65,9 procenta akcií.

Hospodářský výsledek největší tuzemské telekomunikační firmy Telefónica | Foto: ČTK

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme