Facebooku v prvním kvartálu výrazně rostly tržby, hlavně díky mobilní reklamě
Sociální síti Facebook výrazně narostly tržby. Oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku je to o více než 70 procent. Společnosti se vyplatilo, že do svých mobilních aplikací zavedla reklamu.
Facebook překonal očekávání expertů společnosti Thompson Reuters, kteří odhadovali tržby 2,36 miliardy dolarů. Sociální síť ale za první kvartál utržila 2,5 miliardy dolarů, což je v přepočtu téměř 50 miliard korun.
Nejvíc peněz jí vydělala mobilní reklama, která tvořila zhruba 60 procent všech reklamních tržeb. Pro Facebook má velký potenciál, protože jeho mobilní aplikaci má staženou na svém chytrém telefonu nebo tabletu více než miliarda lidí po celém světě.
Výsledky hospodaření americké společnosti Facebook přiblížila Zuzana Petráňová
Facebook kromě toho hledá další cesty. Chce se pustit do finančních služeb, konkrétně plánuje poskytovat online platby.
Nová služba uživatelům umožní ukládat peníze na Facebooku, díky tomu si budou moct posílat peníze mezi sebou, když třeba jeden bude druhému dlužit za útratu v hospodě. Pro podniky zas Facebook bude fungovat jako nástroj pro klasický e-shop.
Podle redaktora serveru Živě.cz Jakuba Čížka se společnost o podobný krok pokoušela už v minulosti.
„Opravdu experimentoval ve Spojených státech s tím, že firmy mohly nabídnout nějaký produkt, bylo tam tlačítko 'want' čili chci, a když na něj uživatel klepnul, mohl si koupit nějaký produkt a Facebook z toho měl provizi,“ popsal Čížek.
Reklamu v mobilních aplikacích využívají i ostatní sociální sítě. Třeba Twitter představil minulý týden sadu nových nástrojů, které tvůrcům aplikací umožní reklamu na síti. Jmenuje se MoPub, Twitter ji koupil loni v září.
Pozadu nezůstal ani Google, který chce mobilní reklamu zavést například do vyhledávání na server Youtube.