Lidé mi závidí, nezabývá se kritikou osmnáctiletý nováček ve formuli 1 Stroll
V Evropě by sice mohl vlastnit řidičský průkaz teprve několik měsíců, přesto má za sebou 18letý Kanaďan Lance Stroll za sebou debut v mistrovství světa vozů F1. Závodní víkend v australském Melbourne mu však příliš nevyšel, když skončil v kvalifikaci předposlední a do cíle velké ceny kvůli poruše nedojel. Příliš pozitivních ohlasů si tak nevysloužil.
Mládí vpřed, říká se. Toto pravidlo momentálně funguje i ve formuli 1, kde jsou velmi mladí piloti v posledních sezonách v kurzu.
Výjimkou nejsou ani teenageři. V roce 2015 debutoval jako 17letý Max Verstappen, vloni 19letý Esteban Occon a letos 18letý Lance Stroll.
Posledně jmenovaný před probíhající sezonou dostal příležitost u stáje Williams. Ohledně Strollovy premiéry se vedla řada diskuzí. Jeho kritici argumentují, že zatím není na F1 připraven – tím spíš po změně pravidel, kvůli kterým je nyní řízení monopostů náročnější.
Za pravdu jim částečně daly předsezonní testy, během kterých se Stroll několikrát dostal mimo trať a pokračoval v tom i při Velké ceně Austrálie. V Melbourne mu navíc nevyšla ani kvalifikace, která je často brána za nejpřesnější ukazatel rychlosti. Zatímco jeho zkušený kolega Felipe Massa obsadil sedmou pozici, Stroll skončil devatenáctý.
Lance Stroll, last of the late brakers #AusGP #F1 @WilliamsRacing pic.twitter.com/QZNUofV4TG
— Formula 1 (@F1) 30 March 2017
V následném závodě pak sice předvedl povedený start, ale cíl nakonec stejně nespatřil, když musel kvůli problémům s brzdami odstoupit.
„Lidé, kteří nejsou ve formuli 1, se snaží hledat výmluvy, proč tam nejsou. Jezdci F1 mají mezi sebou respekt, protože vědí, jak náročné je se sem dostat,“ prohlásil Lance Stroll v rozhovoru pro britský Autosport.
„Vždycky naleznete lidi, kteří vám závidí, tak to prostě je,“ je přesvědčen Stroll, jemuž k sedačce u Williamsu pomohly i miliony dolarů jeho otce.
Na druhou stranu ale Stroll ukázal, že se umí prosadit i v silné konkurenci, když na cestě do F1 vyhrál evropský šampionát F3, díky čemuž si krom renomé zajistil i superlicenci nutnou pro účast ve velkých cenách.