Kompletní změny pražské MHD se odkládají, ROPID musí návrh přepracovat
Změny se ruší, vše zatím zůstává více méně tak, jako doposud, vzkazuje Pražanům i návštěvníkům metropole náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Návrh, kterým chtěla společnost ROPID razantně změnit veřejnou dopravu v hlavním městě, totiž odmítl. ROPID tak musí začít znovu a cestující můžou na následující měsíce obavy o svůj oblíbený spoj pustit zase z hlavy.
„Při přípravě tohoto návrhu jsem zjistil, že nebylo konzultováno s externími odborníky a tento návrh nebyl konzultován s více odborníky pro dopravu z městských částí najednou,“ prohlásil náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD a celý dokument vrátil zpátky společnosti ROPID.
Plánované změny v pražské MHD se ruší, společnost ROPID musí návrh přepracovat
Změny, které se měly dotknout dvou třetin tramvajových i autobusových linek, narazily na odpor jak městských částí, tak cestujících. Jen od lidí se sešlo na tři tisíce připomínek. Mezi největší odpůrce patřila radnice Prahy 6, které se měla omezení povrchové dopravy týkat nejvíc.
„Myslím, že nám to všem umožňuje najít změny v MHD tak, aby byly ku prospěchu,“ ocenila rozhodnutí náměstka Dolínka místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská ze Strany zelených. Kromě zprovoznění pátého úseku metra A tak cestující od 6. dubna zas tolik změn nepocítí.
„K 6. dubnu proběhne pouze ta úprava linek MHD, která je nezbytně nutná, aby byly splněny podmínky související s financováním stavby metra A z evropských peněz,“ vysvětluje Petr Dolínek.
Jaké konkrétní spoje čeká omezení, změna nebo dokonce zrušení, ale teprve bude řešit pracovní skupina složená ze zástupců Prahy 6, ROPIDu a dopravního podniku.
„Je nám srozumitelné, že musí skončit autobusy na Veleslavíně, případně část na Horoměřické. Jsme také srozuměni s tím, že zanikne tramvaj číslo 2 a o dalších úpravách, které jsou nezbytně nutné, budeme s ROPIDem teprve jednat,“ řekla místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská.
Společnost ROPID vybírá nového ředitele
S tím, že budou muset začít téměř od začátku, je smířený i ROPID. Vytvořit nový návrh změn v pražské MHD přitom bude hned jako první úkol čekat na nového ředitele instituce.
Podle náměstka pražské primátorky a radního pro dopravu Petra Dolínka z ČSSD zatím proběhnou jen nezbytně nutné změny
Tu totiž už dlouhých sedm let vede provizorně ředitel odboru plánování Pavel Procházka. Toho prý rozhodnutí náměstka Dolínka ani moc nepřekvapilo. Líp to ale prý v krátkém čase, který na přípravu měli, nešlo.
„Myslím, že jsme udělali maximum toho, co jsme z těch připomínek byli schopni do návrhu začlenit,“ vysvětlil Procházka.
Procházkův nástupce v následujících týdnech vzejde z pěti uchazečů, kteří postoupili do druhého kola výběrového řízení. Na dobu hájení přitom může už nyní zapomenout.
Ihned po nástupu do funkce ho totiž čeká maraton vyjednávání s městskými částmi, magistrátem a odborníky, na jehož konci by měl být nový plán změn v pražské veřejné dopravě. Jestli se cílová páska přiblíží ještě v letošním roce, přitom není vůbec jisté.