Cestující si nově budou moct skrze aplikaci zarezervovat místo v 1. třídě na některých vlakových linkách. Nově bude možné elektronicky koupit jízdenku pro převoz psa nebo zavazadla.
„Jde především o seniory a případně o ty, u nichž o to bude zájem. Děláme to víceméně na dobrovolné bázi. Není to tak, že by někdo musel,“ říká Michal Müller z ODS, radní Prahy 1 pro zdravotnictví.
Odhadované ztráty na tržbách v souvislosti s nastupováním cestujících všemi dveřmi na některých středočeských linkách Pražské integrované dopravy (PID) jsou do čtyř procent.
„Soutěže se vždy vyhlásí v nějakou dobu a pak jsou na to tři měsíce nebo půl roku. A nemáte šanci, protože máte rozplánovanou práci. Myslím třeba na lanovku na Petřín,“ říká designér Maxim Velčovský.
O slevu je možné žádat výhradně elektronicky na internetových stránkách krajského úřadu. S vyplácením peněz počítá kraj bezhotovostně až po vyhodnocení celé akce, tedy do konce dubna příštího roku.
Některé oblasti zkoušejí pro nejmenší a nejodlehlejší obce vymyslet alternativu. Někde mají obecní taxi, jinde sdílené obecní automobily, které si občané mohou výhodně půjčovat.
„Skoro pořád“ má problém dopravit se za základními potřebami každý dvacátý Čech, tedy pět procent populace. Dalších šest procent uvádí, že tyto potíže zažívá často a patnáct procent občas.
„Náhradní autobusová doprava, zastávky na znamení, přestupy z vlaku na vlak nebo na autobus – to jsou jediná dobrodružství, které lze v 21. století zažít,“ říká Jan Civín, autor Severotoulek
„Lidi postupně pochopili, že nejde o omezování, ale o příležitost na lepší život. Město je věčně ucpané, takže ta svoboda jezdit autem není tak docela svoboda,“ popisuje architektka.
Výdaje Středočeského kraje na dopravu dosáhnou v příštím roce 5,2 miliardy korun. Tržby podle radního pro dopravu Petra Boreckého (STAN) pokrývají stále menší část nákladů.
Praha má podle vydavatele turistických průvodců TimeOut druhou nejlepší městskou hromadnou dopravu na světě. Ostatní česká města se také umisťují velmi vysoko. Proč tedy roste počet automobilů v ČR?
Na nahrávce zazněla například gruzínská hymna a po ní slova prvního demokraticky zvoleného prezidenta Zviada Gamsachurdii „Ať žije nezávislost Gruzie!“.
Přestože průzkum ukazuje, že by posílení nočního osvětlení u veřejnosti sklidilo úspěch, australské úřady s instalací světel na veřejných prostranstvích váhají.
Stanice metra Depo Zličín se stavět nebude, Dopravní podnik města Prahy (DPP) projekt zastavil. Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) jako jeden z důvodů uvedl, že by stanicí nejezdilo dost lidí.
Čtyři dny před koncem olympijských her to vypadá, že pařížský dopravní podnik nápor cestujících zvládá. Jaká opatření přijal? A jak cesty pařížským metrem hodnotí turisté i tamní obyvatelé?
Do stávky se zapojí sto tisíc lidí z veřejného i soukromého sektoru. Navrhovaná reforma, proti které protestují, obsahuje například neproplácení prvního dne nemocenské.
Doprava se podílí na emisích skleníkových plynů Česka 16 procenty, osobní automobilová sama o sobě víc než 9 procenty. Na té jsou závislí hlavně lidé na venkově s horší dostupností hromadné dopravy.
Když městská doprava v Helsinkách v lednu zdražila, dotklo se to zejména těch nejchudších. Ti ale teď přišli se způsobem, jak na jízdenkách ušetřit legálním, ale eticky sporným způsobem.
Při plánování výletů na bavorskou stranu Šumavy teď jedna starost odpadne. Tedy v případě, že cestující plánuje využívat veřejnou dopravou. Nově totiž může jet už z domova na jedenu jízdenku.
„Jestli se chcete vypořádat s krizí dostupnosti bydlení, musíte podporovat soukromé investory, debatovat s církvemi a musíte také stavět jako město,“ říká náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Úřady začaly přísná pravidla uvolňovat poté, co minulý víkend v zemi propukly nevídané protesty namířené právě proti tvrdým protiepidemickým opatřením.