Na Opavsku sílí kritika kvůli zastavené stavbě silnice do Ostravy

Posekaný les, nánosy hlíny a rezavějící most je možné vidět na opuštěné stavbě silnice číslo 11 mezi Opavou a Ostravou. Ministerstvo dopravy ji kvůli nutným úsporám zastavilo a stále není jisté, kdy se ve státní pokladně najdou peníze na pokračování.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba silnice (ilustrační foto)

Stavba silnice (ilustrační foto) | Foto: F. Tichý

Velké napětí bylo znát také na dnešním jednání starostů okolních obcí v Opavě. Už proto, že lidem se to vůbec nelíbí. „Je to hrůza,“ shodují se.

Boj o novou trasu silnice první třídy na západ od Ostravy je v Opavě smutným evergreenem, stejně jako pohled na osamocené torzo mostu odnikud nikam anebo široký pás udusané hlíny místo lesa.

Podle člena Sdružení pro výstavbu komunikace 1/11 Pavla Vítka nejsou už teď škody na opuštěné stavbě malé. Třeba v sousedních Mokrých Lazcích se lidem dostává bahno až na zahrady. Důsledkem je i zvýšený počet dopravních nehod.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Martina Knitla z jednání starostů obcí na Opavsku kvůli zastavené stavbě silnice ve Večerním Radiožurnálu.mp3

Místo původně slíbených miliard je podle Pavla Vítka v letošním rozpočtu stavby jen třicet milionů korun. „Je to cifra zcela směšná, která neřeší vůbec nic,“ řekl.

Ministerstvo dopravy na to už dříve reagovalo tak, že je v plánu 700 milionů korun v příštím roce a 1,5 miliardy korun v roce 2013. Jsou to ale pořád jenom sliby, které se těžko vysvětlují 35 tisícům obyvatel, kteří podepsali kvůli silnici petici.

„Sice je nějaký finanční výhled, ale nikdo z nás nemá žádnou záruku, že ty peníze skutečně budou. Pro roky 2012 a 2013 je to skutečně jenom výhled,“ řekla náměstkyně primátora Opavy Pavla Brady.

Pro celé Ostravsko, Opavsko a Bruntálsko je to mnohem více než obyčejná silnice první třídy. Stávající úzká a nebezpečná trasa sužuje všechny okolní obce.

Na vybudování úseku, který je nejvíce rozestavěný, jsou nutné 3,5 miliardy korun. Rozhodne se v okamžiku, kdy bude schválen rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok.

Martin Knitl, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme