Řidiče čekají objížďky a zácpy. Pro cestující je to ale změna k lepšímu – náhradní autobusová doprava za tramvaje bude rychlejší a cesta do centra města nově potrvá jen minutu.
Problém se točí především kolem protihlukových opatření na několika domech u severního výjezdu z tunelu, ke kterým se město ve stavebním povolení zavázalo.
Rekonstrukce bezmála devítikilometrové silnice přijde podle odhadu bezmála na 260 milionů. Liberecký kraj teď hledá dodavatele. Polsko využije peníze na rekonstrukci komunikace od hranic do Porajówa.
Jedná se o asi pětisetmetrový úsek mezi nákupním centrem a osmou branou podniku Škoda Auto. Projekt za 227 milionů korun by měl být dokončený v roce 2027.
Mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl pro Český rozhlas Zlín uvedl, že se pokusí veškeré práce stihnout do 14 dnů. Plánovaný delší termín na 30. září je pojistka pro případ komplikací.
Cílem je plynulejší, a hlavně bezpečnější provoz. Celý projekt vyjde zhruba na 226 milionů korun. Většinu, tedy 85 procent, pokryje evropská dotace, zbytek zaplatí město Zlín.
Srpen se 60 mrtvými je zatím nejtragičtějším měsícem tohoto roku na českých silnicích. Dosud byl nejhorší červen s 47 oběťmi. Nejtragičtějším dnem letošních prázdnin pak byla neděle 10. srpna.
„Spát tři, čtyři hodiny je opravdu málo, spát bych měl aspoň šest hodin. Popřípadě bych měl využít třeba i jiného řidiče,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál Tomáš Neřold.
Řidiči podle ní nejčastěji porušovali dobu řízení a odpočinku, výjimkou ale nebyly ani přetížené vozy, podvody s tachografy nebo snaha obejít emisní normy.
Středočeský kraj rozhodl o zahájení nového tendru na letní azimní údržbu v oblasti Mnichova Hradiště. Soutěž je vypsaná již podruhé. V případě neúspěchu kraj založí novou akciovou společnost.
Část dálnice z Holešova do Fryštáku měla být zprovozněná letos. Podobu protestu chtějí zástupci obce Martinice porbrat také se svými občany, a to 12. srpna.
Záchranáři dokonce nevyprošťovali žádné mrtvé z havarovaného vozu. Příčin takového úspěchu je více. Významně ale přispěl i široce zavedený rychlostní limit třiceti kilometrů za hodinu.
Stát v březnu uvolnil krajům prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) dvě miliardy korun. Částka je proti loňským čtyřem miliardám korun poloviční a podle krajů nedostatečná.
Kontroly na silnicích jsou o letních prázdninách častější. „Reagujeme na to, co se na silnicích o prázdninách děje. Provoz na silnicích je daleko větší,“ vysvětluje Aleš Brendl.
Stavební pozemky v obci Staré Heřminovy se prodávaly extrémně levně. V systému Kdo dřív přijde, toho pozemek bude, je získali příbuzní tehdejších zastupitelů. Vedení obce si za postupem ale stojí.
Hlavními příčinami nehod jsou nevěnování se řízení a nesprávné otáčení a couvání. U nejtragičtějších nehod je to nepřiměřená rychlost nebo přejetí do protisměru.
Bouřky jsou izolovanější, ale riziko silných nárazů větru a menších krup stále existuje. Bouřky zasáhly Česko už v neděli. Další předpovídají meteorologové na čtvrtek.
„Náš materiál je unikátní určitě tím, že využívá laminátový odpad. Je ale možné používat i turbíny větrných elektráren nebo odpady z leteckého průmyslu,“ uvádí Martina Drdlová.
Politici také v první části debaty diskutovali o tom, jak vzít peníze na opravy silnic druhé a třetí třídy. Ty by podle Čechů měly být hlavní dopravní prioritou, předběhly rozšiřování dálnic.
Podle exkluzivního průzkumu k projektu Česko 2025 chtějí Češi hlavně levnější hromadnou dopravu a opravy okresních silnic. Konec zákazu spalovacích motorů si přejí spíše starší lidé.
Policisté počítají s hustším provozem na silnicích během velikonočních svátků. „Nejčastějším problémem řidičů je, že se nevěnují řízení,“ uvedl pro Radiožurnál dopravní policista Jan Straka.