Oprava hlavního železničního nádraží v Olomouci začala, vyjde na dvě miliardy

V Olomouci dnes slavnostně začala rozsáhlá rekonstrukce hlavního železničního nádraží. Bude stát téměř dvě miliardy korun. Původní odhady přitom byly o jednu miliardu vyšší. Stanice projde v příštích třech letech modernizací, která zahrnuje opravu nástupišť, podchodu a rekonstrukci kolejí a mostů na příjezdové trase. Kapacitu jedné z nejfrekventovanějších železničních stanic v republice zvýší nové ostrovní nástupiště.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto)

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Práce už začaly, zatím ale žádné zpoždění vlaků nezpůsobily. Do konce roku zahájí stavbaři přestavbu části starého podchodu.

„Stávající podchod se kompletně opraví, postaví se v podstatě nový, vystaví se nové páté nástupiště, zvýší se propustnost stanice a traťová rychlost ve stanici,“ potvrdil Václav John ze Správy železniční dopravní cesty.

Další velkou změnou bude bezbariérový přístup na všechna nástupiště. Práce, které mají skončit v srpnu 2016, cestující vítají.

„Bylo by to už zapotřebí, protože stav tohoto nádraží je hrozný. Viděl jsem vizualizaci na YouTube a zdálo se mi to velmi dobré,“ svěřil se jeden z nich.

Po dokončení rekonstrukce budou na nádraží také nové odjezdové a příjezdové tabule. Ve stanici se rovněž rozšíří informační systém.

Simona Bartošová, Ivo Opletal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme