Osm nádražních budov ve středních Čechách čekají rozsáhlé opravy

Střední Čechy ukáží zbytku republiky, že vlaková nádraží nemusí připomínat strašidelné zámky. Kraj plánuje opravy osmi nádražních budov za rekordních 350 milionů korun. Kompletní oprava čeká nádražní budovy v Nymburce, Mladé Boleslavi, Příbrami, Rakovníku, Zdicích, Hořovicích, ale i v Kutné Hoře a v Kolíně.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobus před nádražím Hořovice

Autobus před nádražím Hořovice | Foto: Petr Kološ

Kolíňané by rekonstrukci nádraží jednoznačně přivítali. „Je tady špatný to, že je tady moc feťáků, bordel,“ říká jeden muž. „Já myslím, že vypadá hnusně to nádraží. Jiná jsou pěkně upravená a tohle je jak za starověku. Takže by to chtělo určitě rekonstrukci,“ říká další obyvatel Kolína.

Podle názoru obyvatel by nové nádraží mělo nabízet především více prostoru pro cestující a možnost občerstvení.

Oprýskané a zašedlé omítky, staré čekárny, mnohdy i zastaralé a méně udržované toalety a se vyskytují téměř ve všech zmiňovaných nádražních budovách. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by se podobné nedostatky měly změnit.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek Palva Pavlase o opravě středočeských nádražních budov ve Večerním Radiožurnálu.mp3

„Ta změna se dotkne jednak vzhledu nádraží vůči okolí, ale především, a to cestující nejvíc pocítí, interiéru prostor pro cestující jako jsou odbavovací hala, čekárna, pokladny a podobné věci,“ uvedl Petr Šťáhlavský.

Otázkou však stále zůstává, kdo to všechno zaplatí, zda Středočeský kraj nebo České dráhy. Jisté naopak je, že náklady na opravdu podle náměstka středočeského hejtmana pro oblast dopravy Robina Povšíka překročí 350 milionů korun.

„330 milionů korun do toho vloží Středočeský kraj prostřednictvím Regionálního operačního programu, kde máme tyto finanční prostředky k dispozici. Jak projektovou dokumentaci, tak zbylý podíl peněz, který se bude pohybovat mezi 30 až 15 procenty, vloží akciová společnost České dráhy,“ řekl Robin Povšík.

S opravou nádražních budov chce kraj co nejdříve, rekonstrukce všech nádražních budov by měly být hotovy do konce roku 2014.

Pavel Pavlas, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme