Velké omezení se týká také vlaků do Polska. Dráhy provoz zajistí pouze v úsecích Praha – Olomouc, Bohumín – Polsko a Ostrava – Žilina. Soupravy nepojedou mezi Bohumínem/Ostravou a Olomoucí.
Dlouhodobá zátěž v tropických vedrech působí i na techniku dopravců, především pak lokomotivy a hnací vozy, které ve vysokých teplotách nestíhají chladit motory či další tepelně namáhaná zařízení.
Začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Nově ho musí povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích, kde už je zabezpečovač nainstalován.
Mladíkům, kteří se na vlaku takto vezli, hrozila podle mluvčího zdravotnícké záchrané služby havního města Prahy Karla Kirse vážná zranění. „Je tam velké riziko pádu,“ poslal serveru iROZHLAS.cz.
„Strojvedoucí se zcela soustředí na rozjezd vlaku, což není úplně nejjednodušší věc a nemá čas koukat se dozadu na soupravu,“ kritizuje rozhodnutí hejtmanství Jihomoravského kraje vlakvedoucí Eliška.
České dráhy nasadily mezi stanicemi Přelouč - Choceň náhradní autobusy. V úseku jezdí kyvadlově a zastupují dálkové vlaky na hlavním koridoru na Moravu.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
Omezení zřejmě potrvá několik dní. Vlaky ale kvůli silnému dešti stály i na dalších místech v západních Čechách. Následky odstraňuje Správa železnic i během pondělního rána.
Podle původních odhadů měla být materiální škoda výrazně nižší, mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal ale odpoledne řekl, že srážka značně poškodila soupravu CityElefant.
Končit má až v Horním Hanychově. Tuto variantu ve čtvrtek vybrali liberečtí zastupitelé, pro jich hlasovalo 29 ze 32. Lanovka je od tragické nehody z října 2021 po 90 letech mimo provoz.
Mezi Prahou a Benešovem jsou zrušeny vlaky dálkové dopravy, do Čerčan doporučuje dopravce použít vlaky osobní přepravy a dále z Čerčan do Benešova náhradní autobusovou dopravu.
Německé železniční odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně a nárůst mzdy o 555 eur. Očekávat lze rozsáhlé výpadky vlaků nejen v Německu, ale také na spojích s Českem.
Antimonopolní úřad před pěti lety rozhodl, že České dráhy nabídly nepřiměřeně nízkou cenu při tendru na provozování rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem a také na trati mezi Plzní a Mostem.
Poškozené nebo posprejované soupravy nemohou z bezpečnostních důvodů České dráhy vypravit. Jejich hlídáním se tak zabraňuje případným komplikacím, které by kvůli chybějící soupravě mohly nastat.
Nákladní vlaky se rozjedou v neděli večer a osobní doprava se vrátí k běžnému jízdnímu řádu od noci na pondělí, oznámila v sobotu odpoledne mluvčí DB Anja Brökerová.
„Na místě probíhá vyšetřování, to znamená, že na místě jsou i drážní hasiči z Ústí nad Labem. Teď se řeší, jakým způsobem se obnoví provoz,“ řekl Českému rozhlasu mluvčí Správy železnic Martin Kavka.
Stávka, která ochromila také spoje s Českem, skončí v 18.00. Dráhy upozornily, že cestující musí s problémy počítat po zbytek dne i po skončení protestu. Plné obnovení provozu slibují od soboty.
České dráhy uvedly, že vlaky EuroCity mezi Prahou a Berlínem budou končit v Drážďanech, odkud se také budou vracet zpět do české metropole. Noční vlaky z Prahy do Curychu jízdu ukončí již v Děčíně.
Nová výbava Českých drah bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji.
Deutsche Bahn chtějí od soboty přejít na běžný jízdní řád. Kvůli pátečnímu protestu, který vyhlásily odbory strojvedoucích GDL, vyjela jen zhruba pětina dálkových vlaků.