„Svou chybu rodiče přiznali s tím, že si zákazu vstupu nevšimli. Nebýt rychlé reakce strojvedoucího jedoucí soupravy, který začal brzdit, došlo by k fatální srážce,“ uvedla mluvčí Drážní úřadu.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
„Aktuálně zasahují hasiči SŽ u sedmi případů v souvislosti se silným větrem. Jedná se o spadlé stromy do kolejiště a na trakční vedení,“ sdělil kolem 22.00 mluvčí Správy železnic (SŽ) Martin Kavka.
„Budou mít moderní kuchyni s technologií chlazení jídla a konvekční troubou. Chybět jim ale bude kouzlo Knedlíkového expresu,“ glosuje změnu americký web.
Cena jízdenky ČD pro dospělého na kratší vzdálenost vzroste o 1 až 5 korun, při jízdě na vzdálenost 100 kilometrů až o 11 korun. Úprava podle drah reflektuje inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok.
V budově nádraží by měla vzniknout veřejná vybavenost pro novou čtvrť, například škola, ale zároveň má podle radního města pro finance Zdeňka Kováříka (ODS) z větší části sloužit komerčním pronájmům.
„Brzdná dráha vlaku při jízdě vysokou rychlostí se počítá na vyšší stovky metrů a v případě nárazu je pravděpodobnost přežití minimální,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Tendr má zajistit provoz vlaků na linkách PID v Praze a Středočeském kraji od konce roku 2029 do konce roku 2059. Potřebné elektrické velkokapacitní vlaky EMU 400 pořídí vysoutěžený dopravce.
Na výrazně lepší ceny se lze u některých dopravců a tras dostat při objednávání s několikatýdenním předstihem, především na mezistátních linkách. Zdaleka však nejde o univerzální pravidlo.
České dráhy zrušily svou největší soutěž na nové vlaky za 42 miliard korun. Hledaly elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Hrozí, že se dodávky vlaků do roku 2029 nestihnou.
České dráhy (ČD) zrušily svoji největší soutěž na nové vlaky, v níž poptávaly elektrické jednotky pro Pražskou integrovanou dopravu za 42 miliard korun.
Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
Jeden z vlaků podle Správy železnic vjel na obsazenou kolej, oba ihned zastavily. Drážní hasiči pomohli z jednoho vlaku 12 cestujícím, ve druhém vlaku část lidí zůstala nebo sami odešli.
Velké omezení se týká také vlaků do Polska. Dráhy provoz zajistí pouze v úsecích Praha – Olomouc, Bohumín – Polsko a Ostrava – Žilina. Soupravy nepojedou mezi Bohumínem/Ostravou a Olomoucí.
Dlouhodobá zátěž v tropických vedrech působí i na techniku dopravců, především pak lokomotivy a hnací vozy, které ve vysokých teplotách nestíhají chladit motory či další tepelně namáhaná zařízení.
Začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Nově ho musí povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích, kde už je zabezpečovač nainstalován.
Mladíkům, kteří se na vlaku takto vezli, hrozila podle mluvčího zdravotnícké záchrané služby havního města Prahy Karla Kirse vážná zranění. „Je tam velké riziko pádu,“ poslal serveru iROZHLAS.cz.
„Strojvedoucí se zcela soustředí na rozjezd vlaku, což není úplně nejjednodušší věc a nemá čas koukat se dozadu na soupravu,“ kritizuje rozhodnutí hejtmanství Jihomoravského kraje vlakvedoucí Eliška.
České dráhy nasadily mezi stanicemi Přelouč - Choceň náhradní autobusy. V úseku jezdí kyvadlově a zastupují dálkové vlaky na hlavním koridoru na Moravu.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
Omezení zřejmě potrvá několik dní. Vlaky ale kvůli silnému dešti stály i na dalších místech v západních Čechách. Následky odstraňuje Správa železnic i během pondělního rána.