Park před pražským hlavním nádražím by se měl dočkat revitalizace

Praha 1 podepsala společně s magistrátem memorandum na opravu prostoru před hlavním nádražím a jeho přilehlých částí. Cílem revitalizace je usnadnit dopravní spojení, zvýšit bezpečnost a zlepšit podobu parku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hlavní nádraží v Praze po rekonstrukci

Hlavní nádraží v Praze po rekonstrukci | Foto: Grandi Stazioni

Park před hlavním nádražím, Vrchlického sady, je jedním z nejnebezpečnějších míst v centru Prahy. Stal se útočištěm lidí bez domova, drogových dealerů a zlodějů. Vrchlického sady tak už dlouhá léta dobrý dojem nebudí. Přitom jsou místem, kterým denně do Prahy proudí tisíce lidí.

„Jezdím sem dvacet až dvacet pět let a působí to na mě pořád stejně,“ říká jeden z kolemjdoucích. I další souhlasí s tím, že by park potřeboval vyčistit a obnovit.

Přehrát

00:00 / 00:00

O revitalizaci nechvalně proslulého parku před hlavním nádražím v Praze se zajímala reportérka Veronika Štefanová

Jedním z hlavních nedostatků parku je nepřehledné uspořádání stezek a uliček. Znesnadňuje to orientaci hlavně cizincům a lidem, kteří do Prahy přijíždějí poprvé.

„Je tam několik zásadních funkčních problémů. Když například cizinec vystoupí z nádraží, ocitne se v prostoru, který nemá žádnou hierarchii, žádnou kompozici a členění. Když se postavila nová budova nádraží, vlomila se do parku a ten už nikdy nebyl upraven tak, aby na budovu adekvátně reagoval,“ uvádí Pavla Melková z Institutu plánování a rozvoje.

Cílem opravy je nejen park zútulnit, ale hlavně zpřehlednit a následně usnadnit propojení do centra Prahy.

„Chtěli bychom vyvořit jakýsi bulvár před nádražím, jasnou rovnou linii směrem k Václavskému náměstí a na druhou stranu směrem do Bolzanovy ulice. Aby bylo jasno, kde je město, co k němu vede, kde je hlavní ulice a kde odpočinková část parku,“ doplňuje Melková.

Důležité je spojení s okolím

Vedení Prahy 1 i magistrát chtějí prostřednictvím tohoto projektu vytvořit bezpečný a kultivovaný prostor s jasnou komunikační vazbou na okolí.

Alternativní řešení je propojení tramvajovým tělesem z prostoru I. P. Pavlova nebo Vinohradské třídy, směrem k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Rozšíření dopravní sítě bude možné zakomponovat do revitalizace Vrchlického sadů. Současně by došlo k propojení s hlavním nádražím,“ uvádí starosta Oldřich Lomecký z TOP 09.

V další etapě revitalizace se projektanti zaměří na zlidštění Wilsonovy ulice a propojení Vrchlického sadů s prostorem mezi Václavským náměstím, Státní operou a novou budovou Národního muzea. Zásadní je tyto projekty zkoordinovat, aby nebyly v rozporu. S revitalizací by Praha 1 měla začít v roce 2015.

Veronika Jošková Štefanová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme