Zaměstnanci Technické správy komunikací dorazili na místo v pět hodin ráno. Podle zastupitele Prahy 1 Giancarla Lambertiho (TOP 09) už na ně čekali zástupci provozovatele předzahrádek i s právníky.
Vedení Prahy se chystá v blízké době odstranit nelegální předzahrádky na Staroměstském náměstí. Podnikatelé na nich poslední dva roky vydělávali, aniž by měli platnou nájemní smlouvu.
Hřiště, které vzniklo bez povolení, majitel obchodního domu Máj odstraní. V souladu s původním stavebním povolením a kolaudací tam vznikne parkovací plocha.
„Městská část si chce nechat na vyhodnocení účinnosti opatření zhruba půlrok, poté může dojít ke zpřísnění,“ říká nezávislý radní pro dopravu Vojtěch Ryvola pro Český rozhlas.
Už jednou narazila, teď Praha 1 zkouší zakázat v noci vjezd do části centra kolem Dlouhé ulice znovu. Server iROZHLAS.cz ale zjistil, že pražský magistrát s omezením noční dopravy nadále nesouhlasí.
Po více než 40 letech se dnes začne pracovat na tom, aby se na Václavské náměstí vrátily tramvaje. Ty z jednoho z nejvýznamnějších míst v Praze zmizely v roce 1980.
Cibulka v žalobě tvrdil, že plošné shromažďování údajů zasahuje do práv na soukromí a informační sebeurčení a odporuje unijnímu právu i judikatuře Soudního dvora Evropské unie.
Nejvyšší správní soud upozornil na pochybení úřadů v řízení o umístění stavby Masaryk Centre 1 u Masarykova nádraží v Praze, kterou na zakázku Penty navrhli architekti z ateliéru Zahy Hadid.
V laboratoři školy v centru Prahy v pondělí odpoledne vybuchly po smíchání kyseliny. Jednu dívku látky potřísnily, takže skončila v nemocnici kvůli popáleninám.
Praha 1 chce omezit vjezd autům kvůli hluku v centru města mezi Revoluční a Pařížskou ulicí. V oblasti je řada nočních podniků a objevily se případy, kdy tam turisté v noci vjeli auty a rušili místní.
Z odůvodnění zákazu vjezdu není podle přezkumného rozhodnutí patrné, co návrh na zákaz iniciovalo. Spis, podle něj neobsahuje žádné potřebné písemné podklady jako třeba dopisy, e-maily či záznamy.
Praha 1 nechala v noci na čtvrtek nainstalovat značky zakazující vjezd mezi 22.00 a 6.00 do fakticky celé oblasti mezi Dvořákovým nábřežím, Pařížskou, Staroměstským náměstím a Revoluční ulicí.
Nový zákaz míří podle radního hlavně na mladíky, kteří s oblibou v noci projížděli Starým Městem v okolí Dlouhé ulice v silných vozech či tam pořádali závody.
„Nákup za současných podmínek nemá smysl, shodli jsme se na tom v koalici. Cena je dvakrát dražší, než určil znalecký posudek, a do roku 2044 je věž pronajata,“ řekl Zábranský.
O Vrabelově odvolání proti čtyřměsíčnímu podmíněnému trestu, který dostal za tvrzení o českých plánech použít jaderné zbraně proti Rusku, bude nyní rozhodovat pražský městský soud.
Přesný termín, kdy by opatření mělo začít platit, zatím není jasný. Magistrát i Praha 1 se shodují na tom, že by to mohlo být během ledna nebo února příštího roku.
Centrum Prahy se rozhodlo zavést parkoviště pro elektrokoloběžky. „Vadí, když zasahují do chodníku, že nemůže projít vozíčkář nebo matka s kočárkem,“ vysvětluje radní pro dopravu Prahy 1.
Součástí dohody s provozovateli je i to, že od září bude na řídítkách všech vozítek výrazný nápis, že jízda po chodníku je zakázaná. Praha 1 bude za vozítka vybírat poplatky.
Prokop namítá, že město nemá dokončeny pražské okruhy: „Smetanovo nábřeží je dnes jedinou objízdnou trasou ze severu na jih v případě přerušení provozu na magistrále.“
Starostka Terezie Radoměřská (TOP 09) nepodporuje zavedení mýta v Praze. Cesta k menšímu počtu aut podle ní vede přes snížení rychlosti a omezení parkovacích karet pro skořápkové firmy.
V organizaci Pirátů kvůli vstupu do koalice panoval rozpor, o kterém od pátku do úterý hlasovala členská základna strany. Rozhodla poměrem 277 ku 167 hlasů.
Hotely nabízí parkování klientům za 450 až 600 korun za noc. „Z našeho pohledu tam 70 procent aut nemá co dělat, a vůbec to není kontrolované,“ popisuje rezident.