Silnice mezi Opavou a Ostravou by měla dostat původně plánované miliardy
Ministerstvo dopravy plánuje obnovení další velké silniční stavby. Jde o důležitou spojku mezi Ostravou a západní částí Moravskoslezského kraje směrem na Opavu a Bruntál. Kvůli tomu, že se cesta I/11 dostala na seznam zastavených investic, podepisují obyvatelé dotčených obcí petice. Ministerstvo teď potvrdilo, že vykáceným lesem by už brzy mohl vést asfaltový koberec.
Už před měsícem podepsalo petici proti přerušení rozestavěné silnice deset tisíc lidí. Bouří se i starostové. Třeba v Hrabyni, kolem které zmizelo kus lesa a zůstal jen osamocený most.
Situaci kolem výstavby silnice I/11 v Moravskoslezském kraji sleduje redaktor Martin Knitl
„Následky na životní prostředí v celé trase by byly určitě nedozírné,“ upozorňuje starostka Hrabyně Zdeňka Jordánová.
Olej do ohně přilil fakt, že Státní fond dopravní infrastruktury plánuje v příštím roce vyčlenit na tuto stavbu pouhých 30 milionů korun. Jak říkají místní lidé, to stačí tak na kousek svodidel.
Ministerstvo dopravy teď ale nabízí už trochu jiná čísla. V letech 2012 až 2014 uvažuje o uvolnění až devíti miliard korun, i když v tuto chvíli pouze na papíře.
Martin Dostál ze sdružení pro výstavbu této strategické silnice západně od Ostravy je zatím obezřetný. Poukazuje právě na oněch 30 milionů korun.
„Naše sdružení bude velmi bedlivě sledovat projednávání rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na půdě Poslanecké sněmovny,“ říká Dostál.
Petice za výstavbu výpadovky z Ostravy na Opavu, Krnov a Bruntál patří mezi největší protestní akce svého druhu v Moravskoslezském kraji. V každém případě se teď obyvatelé dvou okresů mohou opřít o konkrétní čísla. O to více se bude sledovat, jak dopadne rozpočet na příští rok.