Systém automatického zastavení zabránil v úterý střetu dvou vlaků, vjely na stejnou kolej
Na Šumpersku v úterý v podvečer vjely dva vlaky proti sobě na stejnou kolej. Srážce zabránil až systém automatického zastavení, který jednu ze souprav zabrzdil. V obou vlacích byly desítky lidí.
„Nejednalo se o nějakou zvláštnost. Těch nehod evidujeme ročně kolem 80 až 90 případů,“ upozornil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
„Došlo k tomu, že strojvedoucí projel návěst, která mu zakazovala další jízdu. Měl zastavit před návěstidlem,“ přiblížil včerejší událost.
Až systém automatického zastavení zabránil v úterý střetu dvou vlaků. Na podrobnosti jsme se v Dopoledním Radiožurnálu zeptali mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala.
Jeden z vlaků zastavil automatický systém, strojvedoucí druhé soupravy si svou chybu záhy uvědomil a zastavil sám. Pokud by si toho ale nevšiml, zastavil by podle Drápala i jeho vlak automatický systém.
„Je nastavený tak, že automaticky by zastavil všechny vlaky, kterých by se to týkalo,“ vysvětlil.
Systém automatického zastavení, respektive systém generálního stopu, je v takovémto případě podle mluvčího nejdůležitějším a nejúčinnějším opatřením, aby se zabránilo srážce vlaků na jedné koleji.
„Když výpravčí v Šumperku spatřil, že došlo k projetí návěstidla a že se vlaky dostaly proti sobě, použil funkci generálního stopu a tím pádem dal signál vlakům, že mají zastavit,“ dodal.