V Praze vyjela nová vlaková linka. Se starými motoráky, bez výběrového řízení a dráž než jinde

Po trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Čakovicemi ode dneška jezdí nový soukromý dopravce. Za provoz starých motoráků mu hlavní město platí více, než dávají jiné kraje za provoz moderních nízkopodlažních a klimatizovaných souprav. Linku navíc firma dostala bez výběrového řízení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavnostní zahájení provozu vlakové linky S34 z Masarykova nádraží do Čakovic

Slavnostní zahájení provozu vlakové linky S34 z Masarykova nádraží do Čakovic | Foto: Anna Königsmarková | Zdroj: Český rozhlas

Cestující mohou na trase z centra Prahy do Čakovic zažít „Poctivou železniční nostalgii“, jak zní slogan firmy KŽC Doprava, kterou Praha pro tuto trať vybrala bez jakékoli soutěže. Po kolejích tady jezdí se starými motorovými vozy, které opravdu mohou vyvolat nostalgii.

Problém je, že za ně město platí stejně jako za moderní nízkopodlažní soupravy. Provoz vlaků firmy KŽC Doprava budete dotovat asi 77 korunami za kilometr. Třeba v Liberci ale kraj za spoj do Žitavy platí ještě o několik korun méně, na trati přitom jezdí moderní vlaky Siemens.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nové vlakové lince S34 mluvil radní pro dopravu Jiří Pařízek

„Motorové vozy řady 810, které budou nasazeny na této lince S34, testujeme. Závěrečná kalkulace bude stanovena po testování tohoto provozu, který bude trvat zhruba pět měsíců,“ vysvětluje radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09).

Podle něj se tak může cena po skončení zkušebního provozu ještě změnit. „Jsou to zatím předběžné propočty, dnešním dnem jsme zprovoznili tuto linku a veškeré další náklady budeme monitorovat,“ slibuje radní.

Praha navíc vybrala provozovatele dopravy mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi bez výběrového řízení. Podle radního Pařízka soutěž proběhne až po skončení zkušebního provozu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Důvody vzniku nové linky i zkušenosti prvních cestujících zaznamenala Anna Königsmarková

„Každý veřejný výběr dopravce je nutné rok dopředu takzvaně notifikovat, tedy oznámit, že zadavatel se chystá vybírat nového dopravce, nebo vyhlásit veřejnou soutěž, aby se zájemci mohli připravit,“ obhajuje postup města.

O skutečné soutěži se však mluvit nedá. Praha podle radního Pařízka osloví jen dva současné dopravce.

Linka S34 bude jezdit ve všední dny od 5 do 19 hodin v hodinovém intervalu. Jízda trvá 20 minut. Ve vlaku platí jízdenky Pražské integrované dopravy i Opencard, lístky kontroluje průvodčí. Hlavní město linku zprovoznilo především kvůli velké poptávce z okrajových městských částí, vyzkoušelo ji už během letošních červnových povodní.

Jakub Šídlo, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme