Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

V Praze vznikne pomník cyklistům, kteří zahynuli při dopravních nehodách

Na pražském nábřeží Kapitána Jaroše by měl vzniknout pomník cyklistům, kteří zemřeli při dopravních nehodách. Bude stát na místě, kde v roce 2006 zahynul propagátor cyklistiky Jan Bouchal. Sdružení AutoMat dnes zahájilo na pořízení pomníku veřejnou sbírku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cyklistická infrastruktura (Ilustrační foto)

Cyklistická infrastruktura (Ilustrační foto) | Foto: Auto*Mat

„Vítězný návrh na Bouchalův pomník je dílem známého sochaře Kryštofa Kintěry. Na nábřeží Kapitána Jaroše uvidíte kolo, stoupající vertikálně po sloupu veřejného osvětlení. Celý sloup bude postříbřen paladiem a na sobě bude mít rotační prvky. Působením větru se bude jeho horní část, kolo a čtyři světlomety na vrcholu sloupu otáčet,“ popisuje Vít Masare ze sdružení AutoMat.

Většina práce na vybudování pomníku je odváděna bez nároku na honorář. I tak AutoMat potřebuje zhruba 200 000 korun na postříbření sloupu a jeho instalaci.

„Dnes jsme proto společně s pražským primátorem zahájili sbírku. Na našem webu www.auto-mat.cz jsme o ní umístili základní informace. Zároveň o ní informace šíříme pomocí sociálních sítí, ale šíří se i od ucha k uchu v komunitě pražských cyklistů a přátel zesnulého Honzy Bouchala,“ pokračuje Masare.

Vizualizace plánovaného pomníku cyklistům, kteří zahynuli při dopravní nehodě | Foto: Auto*Mat

Podle něj se křižovatka, kde Jan Bouchal v roce 2006 tragicky zahynul, na nátlak mnoha občanských sdružení a jednotlivců na jaře loňského roku konečně změnila. A sice v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati.

„Tehdy tam zejména díky zásahu primátora Svobody byly na poslední chvíli začleněny i bezpečnostní prvky pro pěší a cyklisty,“ říká Vít Masare s tím, že jak roste počet cyklistů, roste tlak na to, aby se podmínky pro ně zlepšovaly.

„Každopádně v Praze a řadě dalších měst bohužel městské samosprávy většinou nestíhají držet tempo s nárůstem uživatelů cyklodopravy. Tudíž infrastruktura za počtem uživatelů znatelně zaostává.

Jan Richter, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme