Za kvalitu některých lahvových piv ručí podle etikety sládek. I když už v pivovaru nepracuje

Pivovar ve Strakonicích vyměnil sládka. Přesto i několik měsíců poté ručil podle etikety bývalý zaměstnanec za kvalitu lahvového piva. Podle některých sládků ale za výrobu alkoholického nápoje nezodpovídá jen jeden člověk, nýbrž celý tým lidí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller

Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller | Zdroj: Reuters

„Měšťanský pivovar Strakonice objednává etikety zhruba na půl roku. V rámci úspor jsme používali etikety do jejich úplného konce,“ vysvětluje ředitel pivovaru ve Strakonicích Marek Pohanka, proč za kvalitu ručil sládek, který už v pivovaru nepracoval.

Na nových etiketách strakonického pivovaru už jméno jakéhokoli sládka chybí.

„Myslíme si, že za kvalitu ručí všichni pracovníci výroby v pivovaru. Není potřeba vyzvedávat sládka,“ dodává Pohanka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Za kvalitu některých lahvových piva ručí podle etikety sládek. I když už v pivovaru nepracuje. Natáčel Václav Malina

S tím souhlasí i sládek pivovaru Protivín Michal Voldřich. Podle něj záleží na celém týmu, na výběru surovin i na jejich skladování.

„Kvalita piva se hlídá ve všech fázích, už od příjmu surovin. Velice často se říká, že záleží na kontrole. Kontrolujeme, jakým způsobem pracujeme, ale kvalita se musí vyrobit, nikoli vykontrolovat,“ podotýká Voldřich a pokračuje:

„Musíme mít všechny naše procesy nastavené tak, abychom ihned mohli korigovat drobné odchylky. Máme plán výrobních kontrol a plán laboratorních kontrol. Pak máme ještě nezávislou kontrolu, kdy si pracovníci vybírají z trhu naše výrobky, které se znovu analyzují.“

Na práci dobrého sládka mají jeho nástupci navázat, ne ji bořit, říká Michal Voldřich, který začínal kariéru v pivovarnictví v roce 1986.

„Pokud to byl dobrý sládek, tak kvalita s tím rozjetým vlakem musí i nadále pokračovat. Nemusí se projevit změna kvality, jakmile nastoupí někdo nový, protože setrvačnost tam určitě je,“ dodává Voldřich.

Jméno sládka nemusí být v Česku povinně na etiketě lahvového piva uvedeno.

Václav Malina Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme