Basketbalová revoluce. Česká firma představila speciální palubovku z LED obrazovek a skla

České basketbalistky na mistrovství světa do 19 let skončily na sedmém místě, ale česká stopa i tak v Madridu slaví velký úspěch. Po letech testování byla na šampionátu juniorek představena revoluční technologie LED kurtu, na nějž audiovizuální obsah po vítězství v květnovém tendru dodávala česká agentura Go4Gold.

Madrid Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Agentura Go4Gold se specializuje na tvorbu game experience v oblasti sportu a na právě skončeném mistrovství světa se podílela na představení revoluční technologie. Závěrečná část šampionátu se totiž odehrála na unikátním LED kurtu. Ten má sám o sobě potenciál kompletně změnit nejen basketbal, ale i další halové sporty a zážitek z nich. To všechno díky přelomovému zobrazení grafik a animací přímo na palubovce v průběhu zápasu.

Technologie byla k vidění poprvé v ostré akci na oficiálním turnaji právě v Madridu, kde se v rámci demonstrace využití kurtu pro fanouškovské zážitky na kurt podíval vzdáleně prostřednictvím audiovizuálních efektů i bývalý fotbalový reprezentant a hráč Slovanu Liberec Theodor Gebre Selassie.

„Obrovský potenciál vidím ve využití pro partnery, kteří mohou díky tomuto nástroji realizovat dosud nevídané,“ říká Tadeáš Drahorád, který je kreativním ředitelem a managing partnerem, který byl se svým týmem přímo na místě.

Úvodní reakce fanoušků a hráček na novou hrací plochu byly plné překvapení, ale i radosti. V případě úspěšného prosazení technologie se dá očekávat, že technologie bude využívána i na největších mezinárodních turnajích asociace FIBA nebo při utkáních zámořské NBA. Nejlepší basketbalová liga světa už v současnosti o zmiňovanou technologii jeví zájem.

Drahorád mohl přímo na místě sledovat hráčky, které se na speciální ploše fotily a neregistroval žádné stížnosti na odskoky nebo povrch, protože je stejný jako na parketách.

Unikátní nápad z Česka

Agentura Go4Gold je v rámci tohoto projektu zodpovědná za tvorbu veškerého obsahu využívajícího LED Court. Technologie umožňuje vylepšenou prezentaci a interaktivní aplikaci vizuálních prvků u grafik a animací pro fanoušky a zároveň zajímavou možnost prezentace partnerů.

„Je skvělé, že jsme LED Court mohli světu představit právě my. Zakázku jsme získali v mezinárodním tendru, ve kterém si nás FIBA vybrala na úkor prestižních světových studií,“ prohlásil Drahorád.

„Věříme, že tato inovace posune nejen basketbal, ale celý sportovní průmysl zase o krok dál a přinese nové možnosti pro hráče, partnery i diváky. To, že FIBA svěřila tento projekt do rukou právě nám, je potvrzením naší práce a pozice evropských jedniček a inovátorů v oblasti fan experience v posledních letech,“ dodal Drahorád.

Slova chvály na inovaci má i bývalá hvězda španělského národního týmu Betty Cebrian. „Toto hřiště staví basketbal do jiné éry. Fascinuje mě jeho nová dimenze s nesčetnými možnostmi. Jsem opravdu hrdá, že FIBA myslela na tento scénář a vybrala si ženský turnaj k odhalení hřiště,“ řekla na webu FIBA Cebrian.

rej Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme