Basketbalová revoluce. Česká firma představila speciální palubovku z LED obrazovek a skla
České basketbalistky na mistrovství světa do 19 let skončily na sedmém místě, ale česká stopa i tak v Madridu slaví velký úspěch. Po letech testování byla na šampionátu juniorek představena revoluční technologie LED kurtu, na nějž audiovizuální obsah po vítězství v květnovém tendru dodávala česká agentura Go4Gold.
Agentura Go4Gold se specializuje na tvorbu game experience v oblasti sportu a na právě skončeném mistrovství světa se podílela na představení revoluční technologie. Závěrečná část šampionátu se totiž odehrála na unikátním LED kurtu. Ten má sám o sobě potenciál kompletně změnit nejen basketbal, ale i další halové sporty a zážitek z nich. To všechno díky přelomovému zobrazení grafik a animací přímo na palubovce v průběhu zápasu.
Technologie byla k vidění poprvé v ostré akci na oficiálním turnaji právě v Madridu, kde se v rámci demonstrace využití kurtu pro fanouškovské zážitky na kurt podíval vzdáleně prostřednictvím audiovizuálních efektů i bývalý fotbalový reprezentant a hráč Slovanu Liberec Theodor Gebre Selassie.
„Obrovský potenciál vidím ve využití pro partnery, kteří mohou díky tomuto nástroji realizovat dosud nevídané,“ říká Tadeáš Drahorád, který je kreativním ředitelem a managing partnerem, který byl se svým týmem přímo na místě.
Úvodní reakce fanoušků a hráček na novou hrací plochu byly plné překvapení, ale i radosti. V případě úspěšného prosazení technologie se dá očekávat, že technologie bude využívána i na největších mezinárodních turnajích asociace FIBA nebo při utkáních zámořské NBA. Nejlepší basketbalová liga světa už v současnosti o zmiňovanou technologii jeví zájem.
Drahorád mohl přímo na místě sledovat hráčky, které se na speciální ploše fotily a neregistroval žádné stížnosti na odskoky nebo povrch, protože je stejný jako na parketách.
Unikátní nápad z Česka
Agentura Go4Gold je v rámci tohoto projektu zodpovědná za tvorbu veškerého obsahu využívajícího LED Court. Technologie umožňuje vylepšenou prezentaci a interaktivní aplikaci vizuálních prvků u grafik a animací pro fanoušky a zároveň zajímavou možnost prezentace partnerů.
„Je skvělé, že jsme LED Court mohli světu představit právě my. Zakázku jsme získali v mezinárodním tendru, ve kterém si nás FIBA vybrala na úkor prestižních světových studií,“ prohlásil Drahorád.
„Věříme, že tato inovace posune nejen basketbal, ale celý sportovní průmysl zase o krok dál a přinese nové možnosti pro hráče, partnery i diváky. To, že FIBA svěřila tento projekt do rukou právě nám, je potvrzením naší práce a pozice evropských jedniček a inovátorů v oblasti fan experience v posledních letech,“ dodal Drahorád.
Slova chvály na inovaci má i bývalá hvězda španělského národního týmu Betty Cebrian. „Toto hřiště staví basketbal do jiné éry. Fascinuje mě jeho nová dimenze s nesčetnými možnostmi. Jsem opravdu hrdá, že FIBA myslela na tento scénář a vybrala si ženský turnaj k odhalení hřiště,“ řekla na webu FIBA Cebrian.