Evropský pohár tahačů zpestřuje souboj dvou českých stájí, Buggyry a MKR
Na mosteckém autodromu se o tomto víkendu jely další závody letošního ročníku Evropského poháru tahačů. I na české půdě pokračuje souboj dvou domácích stájí, Buggyry s týmem MKR, které obě sídlí na Roudnicku a jejich zázemí od sebe dělí pouhé tři kilometry.
Ještě nedávno byla dominantní stájí v celém šampionátu Buggyra. Její pilot David Vršecký vyhrál v letech 2007 až 2009 třikrát za sebou pohár pro nejlepšího jezdce. S nástupem MKR v roce 2010 ale přišel zvrat a lepších výsledků dosahuje benjamínek startovního pole.
Řevnivost mezi oběma týmy je velká. Manažer židovické MKR Karel Neffe ji přirovnává k rivalitě, kterou známe mezi Spartou a Slavií.
„Je to stejné. My máme své zaryté fanoušky oni mají také své. Samozřejmě nějaká fluktuace z obou stran tam bude, ale je to jako Sparta-Slavia ve fotbale,“ potvrzuje Neffe, podle kterého ale vzájemná rivalita nepřesahuje hranice slušnosti.
„Mezi námi v paddocku problém není. Závodíme proti sobě a jakmile závodní víkend skončí, tak jsme kamarádi. Známe se, potkáváme se, nemáme problém, ale když se závodí, tak se závodí,“ řekl Neffe.
Zatímco MKR si může dovolit osedlat tři renaulty od továrního výrobce, Buggyra má pouze jednoho stálého jezdce. Její manažer Jan Kalivoda proto považuje za úspěch, že jeho stáj je stále ve hře o třetí místo.
„Man udělal takový vývoj, že i pro automobilku jakou Renault je, to není lehké dotáhnout. Pro privátní tým s mnohonásobně menším rozpočtem je to ještě těžší, ale pořád jsme na dostřel a někdy je i porazíme,“ pochvaluje si Kalivoda. Podle něj vstup MKR do šampionátu nakonec pomohl i Buggyře, byť si v poslední době výsledkově pohoršila.
„Pro motivaci je to super, v tom období nám na konci druhé místo nevonělo. Teď jsme rádi za stupně vítězů. Máme větší motivaci a myslím si, že to vneslo do toho týmu takové osvěžení a já si myslím, že to nebude dlouho trvat a budeme zase na výslunní my,“ tvrdí manažer Buggyry Jan Kalivoda.
Lacko může vítězit
Podobné plány ale spřádají také v konkurenčním týmu MKR. Podle Karla Neffe by se jejich elitní pilot Adam Lacko měl stát nástupcem Davida Vršeckého a měl by brzy dovést stáj na absolutní vrchol - tedy vyhrát titul evropského šampiona.
„Rozhodně v něm ten potenciál je. Myslím si, že teď už ho překonává a momentálně už je lepší než on. Myslím si, že když dostane Adam do ruky auto, které bude schopné vyhrát ten šampionát, tak on ho s ním vyhraje.