Elon Musk představí nové, dražší předplatné pro síť X, bude bez reklam. Snaží se najít další zdroje příjmů

Miliardář Elon Musk se brzy chystá představit nové, dražší předplatné pro síť X, bude zcela bez reklam. Kromě něj firma hodlá nabídnout i levnější prémiové předplatné s plným objemem reklamy. Musk to v pátek uvedl na svém účtu na síti X. Miliardář hledá pro bývalý Twitter nové zdroje příjmů, poznamenaly zahraniční agentury. Už zavedené předplatné X Premium zcela bez reklam není, ale uživatelům se jich zobrazuje výrazně méně.

San Francisco Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Elon Musk kupuje Twitter

Elon Musk koupil Twitter téměř před rokem v přepočtu za více než 1 bilion korun (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Bližší informace k datu spuštění nových verzí předplatného ani k jeho ceně Musk nesdělil. Twitter koupil téměř před rokem za přibližně 44 miliard dolarů (přes 1 bilion Kč). Od té doby platforma trpí propadem příjmů z reklamy, protože se inzerenti obávají negativního prostředí pro své značky.

‚Na něco vůbec neodpověděli‘. Austrálie uložila síti X pokutu v souvislosti s šířením sexuálního obsahu

Číst článek

Musk, šéf řady dalších firem včetně automobilky Tesla, podle agentury DPA několikrát potvrdil, že síť, kterou přejmenoval na X, vydělává na reklamě jen asi polovinu peněz, než kolik Twitter dostával předtím, než ho koupil.

Nový majitel se snaží výpadkům příjmů z reklamy čelit právě vyšším předplatným. Už nařídil omezit, kolik příspěvků denně mohou uživatelé vidět, aniž by platili poplatek, který v Česku činí na webu 216,59 Kč a v aplikaci iOS 249 Kč měsíčně.

Tento týden síť X spustila test s dalekosáhlými omezeními pro lidi užívající síť zdarma. Na Novém Zélandu a na Filipínách tak mohou noví uživatelé služby publikovat příspěvky a citovat nebo dále šířit příspěvky ostatních pouze za poplatek ve výši jednoho amerického dolaru ročně. Neplatící uživatelé mohou X používat pouze pasivně: mohou číst příspěvky, sledovat videa a sledovat ostatní uživatele. Cílem je ochránit síť před automatizovanými účty botů a šiřiteli nevyžádaných zpráv, uvedla společnost.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme