Facebook boduje uživatele podle důvěryhodnosti. Chce tak bojovat proti šíření dezinformací

Facebook začal hodnotit své uživatele podle důvěryhodnosti. Tímto opatřením chce docílit co největší eliminace dezinformací, které se na sociální síti vyskytují. Americký deník Washington Post s odvoláním na zaměstnance Facebooku uvedl, že sociální síť lidi boduje na škále od nuly do jedné a že není jasné, co pak s hodnocením dělá.

San Francisco Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook. Ilustrační foto

Facebook. Ilustrační foto | Foto: Joerg Koch | Zdroj: ČTK

Facebook se nicméně ohradil proti tvrzení, že známkuje všechny své uživatele. V reakci pro server Gizmodo firma uvedla, že hodnocení důvěryhodnosti se vztahuje pouze na lidi, kteří na sociální síti využívají možnost nahlašovat příspěvky, které považují za nepravdivé.

Jak se ukázalo, mnozí takto označují i pravdivý obsah, s nímž pouze nesouhlasí. A to by se mělo odrazit i na jejich známce. Hodnocení důvěryhodnosti těchto uživatelů má podle Facebooku ulehčit práci lidem, kteří pak nahlášené příspěvky prověřují.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik iROZHLAS.cz Adam Javůrek ke kroku Facebooku a Twitteru

Proti falešným zprávám

Manažerka společnosti Tessa Lyonsová Washington Postu sdělila, že Facebook k hodnocení reputace uživatelů přistoupil v rámci opatření namířeným proti falešným zprávám. Firma se dlouhou dobu spoléhala právě na své uživatele, kteří mají problematický obsah nahlašovat. Společně s tím, jak jim Facebook dával více možností, však začali jako nepravdivé nahlašovat i ty příspěvky, u kterých tomu tak nebylo.

„Není výjimkou, že nám lidé nahlašují, že je obsah falešný, jen proto, že s ním nesouhlasí nebo se snaží zasáhnout určitého vydavatele,“ uvedla Lyonsová.

Dodala také, že „důvěryhodnost uživatelů“ není považována za absolutní indikátor kredibility. Stejně tak podlení není měřena pouze jedinou škálou.

K hodnocení důvěryhodnosti společnost přikročila v souvislosti s údajným vměšováním Ruska do amerických prezidentských voleb, šířením falešných zpráv a činností uživatelů, kteří porušovali pravidla Facebooku.

Nahlašování nepravdivých zpráv i příspěvků obsahujících násilí nebo nahotu pak sociální síť umožnila už před několika lety.

dbr, Štěpán Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme