Japonské firmy nasazují umělou inteligenci do zákaznických služeb. Nutí je k tomu nedostatek lidí
Řada japonských společností začala v poslední době využívat umělou inteligenci (AI) k obsazování nezbytných pozic v zákaznickém servisu. Nutí je k tomu nedostatek pracovních sil v zemi, uvedla agentura Kjódó.
Technologická společnost Ridgelinez a dceřiná firma prodejce automobilových součástek Autobacs začaly v srpnu společně testovat asistentku AI Rachel. Ta dokáže doporučit produkty na základě typu služby, kterou zákazník potřebuje, modelů automobilů a dostupných skladových zásob.
Pro spoustu lidí je to jediná alternativa k normální konverzaci, popisuje vztahy s AI společníky investor
Číst článek
AI poskytnutá společností Couger pomáhá ulehčit práci prodejcům automobilových součástek, kteří musí mít rozsáhlé znalosti, protože různé automobily často vyžadují specifické součástky.
„Při výměně dílů jsou stále potřební lidé, ale AI pomáhá tím, že doporučuje produkty,“ uvedl zástupce firmy Ridgelinez. „Lidé se mohou soustředit na náročnější úkoly.“
Společnosti Oki Electric Industry a Kyushu Railway také začaly testovat AI asistenta, který hovoří japonsky, anglicky a čínsky. Pomáhá cestujícím orientovat se na nádraží a pomáhá s přestupy.
Tokijská začínající firma Sapeet přišla s AI, kterou lze využít ke školení personálu v oblasti služeb zákazníkům. V červenci byl tento asistent nasazen v jednom klenotnictví. Pro účely školení personálu předvádí dovednosti vysoce výkonných prodavačů při jednání se zákazníky a napodobuje konverzaci s klienty.