Vytvoření celosvětového fondu umělé inteligence (AI) doporučuje nová zpráva OSN. Fond, do kterého by přispívaly vlády i soukromé firmy, by měl rozvojovým zemím umožnit těžit z pokroků v oblasti AI.
Umělá inteligence se dnes využívá i v oblasti zákaznické podpory a komunikaci s klienty. „Osobně ji uznám za plně použitelnou, až za mě začne psát články,“ uvažuje novinář Koubský.
V případě, že jsou ale učitelé dobří a kvalitní, tak dětem nezprostředkovávají jenom znalosti, ale i sociální kontakt. „Komunikují s ním, chválí ho, povzbudit. Když má problém, tak se sejdou,“ říká.
Autoři v dopisu vládám a společnostem požadují vyčlenění třetiny rozpočtů určených na výzkum a vývoj umělé inteligence na podporu bezpečného a etického používání systémů umělé inteligence.
Microsoft spustí 26. září asistenta s umělou inteligencí. Copilot vzniká ve spolupráci se společností OpenAI, která přišla se slavným chatovacím botem ChatGPT.
17 amerických spisovatelů podalo se Sdružením autorů žalobu na OpenAI. Nechtějí, aby ChatGPT využíval jejich texty. 10 000 amerických autorů podepsalo otevřený dopis proti technologickým gigantům.
S příchodem žáků a učitelů do škol se opět do diskusí dostává otázka, jak ve školách pracovat s umělou inteligencí. Proto Národní pedagogický institut připravil soubor doporučení, jak AI používat.
„Software může mladým radiologům pomoct v tom, že je navede. Při kontrole, kterou provádí starší radiolog, se pak hodnotí, zda je to správně. Mladý radiolog se tak postupně učí,“ vyzdvihuje primář.
„V řadě profesí by mohlo dojít k tomu, že místo šesti pracovníků budou tři, kteří umí využívat umělou inteligenci. To se může týkat právníků, novinářů, sociologů nebo překladatelů,“ říká Prokop.