Počet domácností s internetem roste. Je jich 2,5 milionu

Přístup k internetu má skoro o 1,5 milionu domácností více než před pěti lety. Oznámil to dnes Český statistický úřad.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internetové stránky

Internetové stránky | Foto: Tomáš Adamec

Domácnosti se připojují nejčastěji bezdrátově přes Wi-Fi. Zatímco dříve se nejvíce uživatelů doma spoléhalo na pevnou linku.

Přehrát

00:00 / 00:00

S výzkumem seznámila posluchače Ozvěn dne Romana Malečková z Českého statistického úřadu

Od roku 2006 se meziroční nárůst domácností připojených na internet pohybuje od 4 do 6 procent. „Počítač má necelých 2,7 milionu domácností a k internetu je připojeno 2,5 milionu. Lze říci, že 95 procent domácností s počítači je připojeno k internetu,“ poznamenala Malečková.

Na internetu nakupuje celkem 2,5 milionu osob, tedy 28 procent populace starší 16 let. Před pěti lety to bylo 12 procent. Nejčastěji nakupovaným zbožím jsou oblečení a obuv (45 procent) a vstupenky na kulturní akce (28 procent). Mezi nakupujícími nepatrně převažují ženy. Nejčastěji nakupují vysokoškoláci ve věku mezi 24 a 34 lety.

Podle ní je nejčastější aktivitou na internetu vyhledávání informací o zboží a službách a také čtení on-line zpráv. „Mezi další oblíbenou činnost patří telefonování přes internet. V roce 2010 telefonovalo téměř 50 procent uživatelů internetu.“

Fenoménem jsou sociální sítě

V poslední době stoupá i počet uživatelů sociálních sítí. „V roce 2011 se aktivní účasti přihlásila čtvrtina dospělé populace, což představuje 38 procent uživatelů internetu. Mezi nimi převládají mladí lidé,“ uvedla Romana Malečková.

Jak pak ve Světě o jedné pak dodala, přes internet v roce 2011 nakupovalo 2,5 milionu jednotlivců, což je 43 procent uživatelů. „Prototypem člověka nakupujícího přes internet je muž, vysokoškolák ve věku 25 až 34 let. Mladé ženy nakupují častěji kosmetiku, oděvy, obuv. Muži preferují nákup počítačových her a elektroniky.“

V posledních letech zaznamenali statistici nárůst uživatelů starších 65 let. „V roce 2006 jich bylo 6 procent, v roce 2011 už 29 procent z uživatelů internetu,“ konstatovala Romana Malečková.

Milan Kopp, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme