Nejdražší incidenty v zahraničí vyjdou pojišťovny na miliony korun. Nákladný je hlavně návrat domů

Zažívací potíže, ale také záněty dýchacích cest nebo zlomeniny nejčastěji řešili letos Češi při své letní zahraniční dovolené. Vyplývá to ze statistik cestovních pojišťoven oslovených Českým rozhlasem Liberec. U některých celkový počet pojistných událostí klesl, u jiných zase výrazně narostl. Ani milionové škody se ale letos v létě Čechům nevyhýbaly.

Liberec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejdražší incidenty vyjdou na několik milionů korun (ilustrační foto)

Nejdražší incidenty vyjdou na několik milionů korun (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Například ERV Evropská pojišťovna letos od června do srpna řešila o deset procent méně škod než loni. Celkový počet pojistných událostí v letních měsících mírně klesl i u ČSOB Pojišťovny.

Přehrát

00:00 / 00:00

U některých cestovních pojišťoven celkový počet pojistných událostí klesl, u jiných zase výrazně narostl. Jaké události pojišťovny letos v létě řešily?

Naopak Generali Česká pojišťovna jich musela řešit přes 4000, což je zhruba dvakrát víc než loni. Podle mluvčí Pavlíny Adámkové vyplatila Generali za uplynulé léto dohromady 48 milionů korun. Mírný nárůst pojistných událostí letos v létě zaznamenala taky Axa Assistance.

Nejdražší incidenty společnosti evidují v řádech milionů korun. Jeden z klientů Generali se léčil se zánětem mozku v Chile, celková péče a přeprava zpět do Česka vyšla na víc než šest milionů korun. ERV řešila pětimilionový případ na Havaji, a několik milionových událostí měla i ČSOB Pojišťovna, zejména v Asii a USA.

Podle Soni Závorkové z Axa Assistance prodražuje škody hlavně přeprava ze zahraničí zpět do Česka. Platí přitom, že repatriace z mimoevropských destinací je několikanásobně dražší, než z evropských států.

I v Evropě je v některých zemích zdravotní péče nákladná. Česká asociace pojišťoven proto doporučuje nespoléhat se jen na průkaz pojištěnce. Ten totiž v Evropské unii stačí jen na základní ošetření.

Cestovní pojištění

Liberec připravuje zakázku na výměnu parkovacích automatů. Nové by umožňovaly platit kartou

Číst článek

Pak na řadu přichází cestovní pojištění. Petr Koblížek z České asociace pojišťoven doporučuje sjednat si dostatečně vysoké limity. A to i v případě, že mají lidé produkt sjednaný k platební kartě.

„Je důležité se podívat, jaký typ karty mám a jaké pojištění tomu odpovídá. Pokud je to ‚obyčejnější‘ platební karta, tak vyžaduje aktivaci před začátkem cesty, nebo tam jsou nízké limity,“ upozorňuje Koblížek.

Zároveň je podle něj důležité komunikovat s asistenční službu dané pojišťovny, která klienty nasměřuje do zdravotnického zařízení, se kterým má smlouvu. Lidé se tak vyhnou vysokým poplatkům.  

Vít Andrle Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme