Podle údajů pojišťoven jde o druhou největší katastrofu od vzniku Česka. Více škod způsobily jen rozsáhlé povodně, které zasáhly zemi v srpnu 2002. Za ně pojišťovny vyplatily 36,7 miliardy Kč.
Pojistné události po zářijových povodních dosahují zatím podle odhadů České asociace pojišťoven téměř 19 miliard korun. Výraznou většinu tvoří škody ve firmách.
Z odhadovaných událostí činí 6,6 miliardy korun škody občanů. „Potvrzuje se, že intenzita denního přírůstku hlášení se postupně snižuje,“ uvedl mluvčí asociace Tomáš Pavlík.
Odhad počtu pojistných událostí je nyní podle asociace kolem 85 000. Z tohoto počtu bylo pojišťovnám nahlášeno přes 65 000 případů a téměř 22 000 z nich už pojišťovny vyřídily.
„Každý druhý byt má zahrnuto riziko povodně. Majitelé rodinných domů jsou opatrnější a riziko velké vody si sjednaly dvě třetiny z nich,“ uvedl produktový expert pojišťovny Martin Podávka.
Škody na pojištěném majetku by podle prvních odhadů České asociace pojišťoven mohly dosáhnout až 17 miliard korun, čímž by překonaly i povodně z roku 1997.
Pokud mají pojišťovny dostatek důkazů, řeší problém s klientem osobně. Za pojistný podvod se považuje například i zamlčení něčeho podstatného, lhaní nebo hrubé zkreslení údajů.
Asociace odhaduje, že Cestovní kanceláře vydaly poukazy podle nové legislativy i podle podmínek kanceláří v hodnotě 2,5 miliardy korun. Těch podle lex voucher bylo za zhruba 830 milionů korun.
Budoucí matky se nechtějí očkovat, mají obavy o stav plodu, píše Mf Dnes. Některá piva v Česku podraží, může za to rostoucí cena chmele i počasí, informuje Deník. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Při odhalování podvodů pomáhají nejen datové analýzy, ale taky detektivové nebo speciální technika. Třeba Kooperativa porovnává i nafocené doklady o pojistné události.
Životní pojištění stouplo o 0,6 procenta, neživotní pojištění o 7,2 procenta. Ve středu to uvedla Česká asociace pojišťoven, která sdružuje pojišťovny s 97procentním podílem na trhu.
Samořiditelná auta v budoucnu zásadně změní fungování pojišťoven. Z likvidátorů škod se stanou „ajťáci“, kteří budou mít přístup k citlivým datům ve vozidle.