Pošta vydala novou poštovní známku u příležitosti 60 let divadla Semafor. Navrhl ji Jiří Suchý
Česká pošta vydala novou příležitostnou poštovní známku s názvem 60 let divadla Semafor. Motivem známky jsou siluety, které představují osobnosti a formy charakterizující tvorbu oblíbeného pražského divadla. Autorem výtvarného návrhu známky, obálky prvního dne vydání a příležitostného razítka je zakladatel divadla Jiří Suchý, rytcem obálky prvního dne Jaroslav Tvrdoň.
Nominále vydávané známky je zastoupeno písmenem „A“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní, tedy 19 Kč. Známku vytiskla Poštovní tiskárna cenin technikou plnobarevného ofsetu nákladem 500 000 kusů a zájemci si ji mohou koupit na kterékoliv specializované filatelistické přepážce, vybraných poštách a na webových stránkách České pošty.
Archivní pořady i amatérské nahrávky. Rádio Retro od 1. října vysílá ‚kroniku‘ divadla Semafor
Číst článek
Motivem obálky, vycházející společně se známkou v nákladu 3400 kusů, je múza v charakteristickém podání Jiřího Suchého. Razítko prvního dne znázorňuje buřinku a slamáček, které byly typickou součástí divadelních kostýmů Suchého a Šlitra.
Společně se známkou vychází i speciální sběratelský komplet s rozšířenými informacemi k emisi, včetně nalepeného čtyřbloku známek s otisky razítka prvního dne vydání a vloženého shodně číslovaného příležitostného tisku. Cena kompletu opatřeného hologramem je 210 Kč.
„Já mám ke známkám zvláštní vztah, protože je sbírám. Vytvořit tuhle známku nebylo jednoduché. Vytvořený návrh jsem si vždy zmenšil a to, co jsem nakreslil, jsem vyhodil a nakreslil znovu. Až jsem došel k takovému zjednodušení, které v miniatuře vypadalo jakž takž přijatelně. Tak doufám, že se bude známka líbit,“ řekl Suchý novinářům.
Divadelní fenomén
Divadlo SEMAFOR (SEdm MAlých FORem) založili Jiří Suchý a Jiří Šlitr, v čele skupiny herců, zpěváků, hudebníků a výtvarníků, v roce 1959. Po první premiéře hry Člověk z půdy se z divadla takřka přes noc stal hudební a divadelní fenomén.