Československá plavba Labská v Děčíně po více než sto letech končí. Důvod nechce vedení upřesňovat

Z Děčína odchází poslední připomínka toho, že město bývalo více než 100 let důležitým místem pro lodní dopravu. 14. února si v sídle společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o. převzaly desítky zaměstnanců výpovědi. Firma jde do likvidace. Proč, to její vedení zatím nechce upřesnit.

Děčín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákladní loď na Labi

Nákladní loď na Labi (ilustrační foto) | Foto: Lucie Heyzlová | Zdroj: Český rozhlas

„Teď nám tady říkali, že nemáme nikomu nic říkat. Prý až… A to až ještě nenastalo,“ ozývá se z hloučku lidí, kteří stojí v sídle firmy, která v Děčíně víc než 100 let provozovala lodní dopravu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Československá plavba Labská v Děčíně po víc než 100 letech končí

Na avizovanou schůzku čeká i předseda firemní odborové organizace Kamil Sobotka a potvrzuje zvěsti, které už nějakou dobu kolují ve formě šeptandy.

„Ruší se kompletně firma, my jsme nadbyteční, tak nás propouštějí. Dnes jdeme podepsat rozvázačku,“ shrnuje Sobotka. U plavby pracoval víc než 40 let – postupně se vypracoval na kapitána tlačných remorkérů.

Kamil Sobotka má jasno – míří do předčasného důchodu. Ostatní už tak jasno nemají. Nikomu není moc do hovoru – pro většinu z nich je loďařina nejen obživou, ale i srdeční záležitostí.

Práce je dost, firma prý ale nevydělává

Kapitán Sobotka nechce věřit tomu, že by se firma neuživila: „Jezdíme jak draci pořád, ale prý to nevydělává. Práce je až nad hlavu,“ krčí rameny.

„Z rozhodnutí zaměstnavatele dochází k ukončení všech pracovních povinností a pracovní činnosti společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o., k 30. dubnu bude zastavena činnost plavidel a podnikatelská činnost firmy. Společnost půjde do likvidace a bude propuštěno nějakých 45, 46 zaměstnanců,“ potvrdil jednatel firmy Pavel Hamalčík.

Poprvé od pádu mostu v Drážďanech. Na Labe se vrací lodní doprava, z Lovosic vyjede naftový generátor

Číst článek

Firma v současnosti vlastní sedm motorových nákladních lodí a tři tlačné remorkéry. Některé z plavidel firma prodá, jiná sešrotuje.

Důvod ukončení činnosti nechce vedení upřesňovat. Československou plavební společnost založil v roce 1922 stát a banky, v roce 2018 se stala součástí skupiny Rhenus.

Daniela Pilařová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme