Československá plavba Labská v Děčíně po více než sto letech končí. Důvod nechce vedení upřesňovat
Z Děčína odchází poslední připomínka toho, že město bývalo více než 100 let důležitým místem pro lodní dopravu. 14. února si v sídle společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o. převzaly desítky zaměstnanců výpovědi. Firma jde do likvidace. Proč, to její vedení zatím nechce upřesnit.
„Teď nám tady říkali, že nemáme nikomu nic říkat. Prý až… A to až ještě nenastalo,“ ozývá se z hloučku lidí, kteří stojí v sídle firmy, která v Děčíně víc než 100 let provozovala lodní dopravu.
Na avizovanou schůzku čeká i předseda firemní odborové organizace Kamil Sobotka a potvrzuje zvěsti, které už nějakou dobu kolují ve formě šeptandy.
„Ruší se kompletně firma, my jsme nadbyteční, tak nás propouštějí. Dnes jdeme podepsat rozvázačku,“ shrnuje Sobotka. U plavby pracoval víc než 40 let – postupně se vypracoval na kapitána tlačných remorkérů.
Kamil Sobotka má jasno – míří do předčasného důchodu. Ostatní už tak jasno nemají. Nikomu není moc do hovoru – pro většinu z nich je loďařina nejen obživou, ale i srdeční záležitostí.
Práce je dost, firma prý ale nevydělává
Kapitán Sobotka nechce věřit tomu, že by se firma neuživila: „Jezdíme jak draci pořád, ale prý to nevydělává. Práce je až nad hlavu,“ krčí rameny.
„Z rozhodnutí zaměstnavatele dochází k ukončení všech pracovních povinností a pracovní činnosti společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o., k 30. dubnu bude zastavena činnost plavidel a podnikatelská činnost firmy. Společnost půjde do likvidace a bude propuštěno nějakých 45, 46 zaměstnanců,“ potvrdil jednatel firmy Pavel Hamalčík.
Poprvé od pádu mostu v Drážďanech. Na Labe se vrací lodní doprava, z Lovosic vyjede naftový generátor
Číst článek
Firma v současnosti vlastní sedm motorových nákladních lodí a tři tlačné remorkéry. Některé z plavidel firma prodá, jiná sešrotuje.
Důvod ukončení činnosti nechce vedení upřesňovat. Československou plavební společnost založil v roce 1922 stát a banky, v roce 2018 se stala součástí skupiny Rhenus.