Teď za něj totiž podle Politica zaplatí v průměru zhruba euro a 20 centů. A káva zdražuje i jinde v Evropě. Jedním z důvodů jsou údajně jemenští povstalci.
„Opakované nedostatky vody, když bude stav El Niňo – a tohle nebylo zvlášť veliké – budou nastávat vždy. Lidem se voda sebrat nedá, takže bude potřeba omezit lodní dopravu,“ odhaduje Jan Hollan.
Panamský průplav je sladkovodní, závislý na umělých jezerech, a tudíž je i náchylný k poklesu hladiny, když je sucho. Tím se liší od Suezského průplavu.
Společnost Red Star Line převážela Evropany do Ameriky desítky let. V budově, kde se pasažéři odbavovali a procházeli lékařskými prohlídkami před nástupem na loď, dnes jejich příběhy připomíná muzeum.
Problémy měla loď i cestou do Hamburku. „Když jsme jeli do Hamburku, tak jsme cestou stáli dva měsíce v Drážďanech, protože nebyla žádná voda,“ říká kapitán Batista.
Pro průjezd jedné lodi potřebuje Panamská kanál 200 milionů litrů sladké vody, což ředitel správy průplavu označil za velkou nevýhodu. Kvůli suchu tak správa omezila provoz.
Výtah zvedne lodě o 36 metrů, aby mohly přes další kanál plout na západ. V budoucnu tudy můžou proudit nejen nákladní kontejnery, ale i zásoby zemního plynu.
Dohodu, kterou v červenci uzavřely Ukrajina, Rusko, OSN a Turecko, zkritizoval Vladimir Putin. Podle něj měla většina lodí s obilím směřovat do Afriky nebo chudých zemí.
Blokáda ukrajinských přístavů u Černého moře může vyvolat hladomor v částech Afriky, Asie i Evropy. Na celé krizi může vydělat Rusko, i když ji invazí a následnou blokádou rozpoutalo.
Vědci našli oblíbené místo ohrožených velryb černých – Záliv svatého Vavřince v Kanadě. Velryby se tam každý rok vracejí, zdrží se třeba i pět měsíců. Článek o tom vyšel v časopise Inter Research.
O inflaci se toho v poslední době namluvilo dost, naposledy se stala i jádrem politické přestřelky mezi ministryní financí Alenou Schillerovou (za ANO) a guvernérem centrální banky Jiřím Rusnokem.
Náhradní dopravu zajišťují poměrně velké výletní lodě. Mimo ranní špičku má přívoz čtvrthodinový interval, v pracovní dny ráno deset minut. Cesta zabere zhruba sedm minut.
Plavidlo teprve začátkem července dostalo povolení odplout od Sinaje, protože teprve krátce předtím se Správa Suezského průplavu domluvila s majitelem lodi na odškodném, informuje Reuters.
Čtyři sta metrů dlouhou loď Ever Given se podařilo uvolnit v pondělí, na což čekalo přes 400 plavidel. Za komplikace spojené s kontejnerovou lodí teď Egypt žádá v přepočtu víc než 22 miliard korun.
První etapa by měla stát zhruba 15 miliard korun. Stát se při analýze projektu zaměřuje především na propojení Dunaje s Odrou, Labe zůstává v rezervě. Stavba koridoru by mohla začít po roce 2030.
V Nizozemsku má nový tanker vozit oleje. Stavbu nového plavidla zkomplikovala pandemie koronaviru, kdy se například nemohli do loděnice dostat dělníci ze zahraničí.
Stavbu loni zamítl stavební úřad Prahy 5, povodí však podle zákona mohlo ještě požádat vodoprávní úřad na magistrátu. Oba úřady spadají pod státní správu a politici na ně nemají mít vliv.
Kontrola se týkala projektů rozvoje vodních cest a podpoře nákladní vodní dopravy, které od roku 2014 vydalo ministerstvo dopravy a Ředitelství vodních cest.
Množství výletních lodí se zřejmě podílí na znečištění řeky Vltavy, píšou Lidové noviny. Česká národní banka možná podle deníku E15 zvedne úrokové sazby. Více se dozvíte v přehledu tisku Radiožurnálu.
Dalších sedm lidí bylo zachráněno; jsou podchlazení, ale ve stabilizovaném stavu. Pátrání za pomoci lodí, potápěčů a silných reflektorů k prosvícení vodní hladiny na místě pokračuje.
„Lodě převážely sůl z Halštatu po řece Traun až do Dunaje.“ Byly to právě tyto jednoduché pramice, podle kterých v polovině 16. století začali čeští loďaři stavět typické vltavské naháče.