Děti do deseti let čtou stejný počet knih jako jejich učitelé

Na prvním stupni děti rády čtou. Na druhém stupni zájem o knížku a četbu u žáků klesá. Vyplynulo to z testování gramotností společnosti Scio, do kterého se zapojily stovky škol. Testovala se i finanční gramotnost.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Malá čtenářka v jirkovské knihovně

Malá čtenářka v jirkovské knihovně | Foto: Gabriela Hauptvogelová

Další zajímavostí také je, že učitelé vyšších ročníků čtou více, než pedagogové z prvního stupně, říká Bohumil Kartous, který výsledky testování prezentoval.

„Četba knih není vůbec problém pro žáky na prvním stupni základní školy, kde většina uvádí, že je to jejioch koníček, nebo je to baví. Kdežto na druhém stupni tato ochota výrazně klesá.“

Každé třetí dítě si něco čte každý den, stejný počet žáků si naopak knížku otevře jen, když opravdu musí.

Kapesné 500 až 1000

V oblasti finanční gramotnosti se nejlépe orientují děti s kapesným 500 až 1000 korun. Vyplynulo to z testování gramotností společnosti Scio, do kterého se zapojily stovky škol.

Ukázalo se také, že nejlépe penězům rozumí ty děti, které je nedostávají dárkem, potvrzuje Bohumil Kartous, který výsledky testování prezentoval.

„Jednou z hypotéz je, že pravděpodobně rodiče s dětmi o těchto věcech mluví a více jim to vysvětlují. Naopak, nejhůře ve finanční gramotnosti dopadly děti, které dostávají peníze jako dárek vždy, i když disponují větší částkou a častěji než ostatní děti, tak to, jak s penězi zacházejí, se nedá označit za dobré,“ uvedl Kartous.

Milan Kopp, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme