Letecká společnost se musí postarat o cestující, kteří čekají na náhradní let

V případě letu zrušeného kvůli stávce může cestující požadovat vrácení peněz za letenku, nebo náhradní spojení. Když se rozhodne čekat na jiný, obvykle pozdější let, musí se o něj podle ředitele Evropského spotřebitelského centra v Praze Tomáše Večla letecká společnost postarat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cestující na letišti Praha-Ruzyně

Cestující na letišti Praha-Ruzyně | Foto: Filip Jandourek

„Musí mu zajistit občerstvení, v případě nutnosti ubytování a nějaký kontakt s domovem. To znamená například přístup k e-mailu nebo telefonu. U těch nejkratších letů do 1500 kilometrů zpoždění musí být alespoň dvě hodiny. U delších letů je to pak podle vzdálenosti rozlišeno na tři nebo čtyři hodiny zpoždění oproti původnímu plánu, kdy cestující může tuto péči vyžadovat,“ řekl Tomáš Večl.

V případě letu zrušeného kvůli stávce nemají cestující nárok na finanční náhrady. Stávka je totiž považována za mimořádnou událost, kterou aerolinka nemohla ovlivnit.

„Cestující v prvé řadě může požadovat i cestu nějakým konkurenčním jiným dopravcem. Pokud se pro to nerozhodne, může požadovat dostoupení od smlouvy, tedy vrácení peněz za zaplacenou letenku. V případě, že se cestující rozhodne pro odstoupení od smlouvy, nenese za něj letecká společnost žádnou odpovědnost. Cestující nemůže vyžadovat nějakou péči, to znamená občerstvení, ubytování a podobně,“ uvedl Tomáš Večl.

Jaroslav Skalický, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme