Linka bezpečí funguje 20 let, přijala už deset milionů hovorů
Deset milionů hovorů přijala za dobu své existence krizová Linka bezpečí. Volají na ni děti, které mají problémy v rodině, ve škole nebo v osobním životě a potřebují pomoc. V pondělí to bude přesně 20 let, kdy linka vznikla.
Největším úspěchem Linky bezpečí je podle jejího vedoucího Petera Porubského to, že přes finanční potíže vydržela. V některých případech totiž telefonický rozhovor zabránil nejhoršímu.
„Reálně jsme pomohli v akutní situaci více než tisíci dětí, když jsme kontaktovali přímo další instituce, aby se pak postaraly o děti přímo na místě,“ řekl Porubský.
Linka bezpečí je jediná celostátní bezplatná dětská linka s nonstop provozem. Ročně hospodaří s 20 miliony korun. Letos ale musela nedostatku financí omezit činnost, počet dětí, které mohly naráz žádat na bezplatném čísle 116 111 o radu, tak dočasně klesl se sedmi na čtyři.
Aktuálně lince chybí na provoz 2,5 milionu korun. Pokud se peníze nepodaří sehnat, hrozí podle Petra Porubského znovu zhoršení šance dovolat se a také propouštění pracovníků.
„To, čeho se obáváme nejvíce, je další omezení provozu. Lidé si stále myslí, že Linka bezpečí je nějaká státní instituce a že máme granty ze státních příspěvků. Tak to ale není, stát nás financuje pouze z 30 procent a na další prostředky musíme hledat buď sponzory, nebo oslovujeme individuální dárce,“ připomněl Porubský.
Na podzim proto Linka bezpečí chystá velkou kampaň. Cílit má především na běžné občany, kterým je blízká myšlenka pomoci dětem a jsou ochotni na provoz této služby přispět, byť třeba jen stokorunou.