Linka bezpečí funguje i o Vánocích, telefony ale takřka nezvoní

Ve všední den zvoní telefon za skleněnými dveřmi Linky bezpečí, kde sedí několik vyškolených odborníků, takřka neustále. O Vánocích ale mají konzultanti nejméně práce. Přesto zůstávají v dosahu a jsou připraveni dětem naslouchat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pomoc. Ilustrační foto

Pomoc. Ilustrační foto | Foto: Free Digital Photos

„Jsou to rodinné vztahy, problémy s rodiči, nepochopení rodičů, vztahy s kamarády i problémy s láskou,“ popisuje témata, která trápí děti i o Štědrém dnu, vedoucí Linky bezpečí Peter Porubský.

V adventním čase telefonní zvonění sem tam přeruší vánoční melodii, která zní Linkou bezpečí.

V předsvátečním období postupně klesá počet dětí, které volají na bezplatné číslo 116 111. Přímo na Štědrý den si jich o pomoc konzultantům řekne vůbec nejméně.

Ve všední den zazvoní v kanceláři Linky bezpečí telefon v průměru 800krát za jediný den. Oproti tomu během Vánoc konzultanti mají práce nejméně za celý rok. Přesto chtějí být dětem nadosah i o svátcích.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak funguje Linka bezpečí o Vánocích a s čím se na ni děti obrací zjišťovala redaktorka ČRo Klára Bílá

Pracovníci Linky bezpečí si berou služby na Štědrý večer dobrovolně. Například loni se jim telefon rozezněl o Štědrém dni 30krát.

Klára Bílá, Alina Holušová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme