Linka bezpečí funguje i o Vánocích, telefony ale takřka nezvoní
Ve všední den zvoní telefon za skleněnými dveřmi Linky bezpečí, kde sedí několik vyškolených odborníků, takřka neustále. O Vánocích ale mají konzultanti nejméně práce. Přesto zůstávají v dosahu a jsou připraveni dětem naslouchat.
„Jsou to rodinné vztahy, problémy s rodiči, nepochopení rodičů, vztahy s kamarády i problémy s láskou,“ popisuje témata, která trápí děti i o Štědrém dnu, vedoucí Linky bezpečí Peter Porubský.
V adventním čase telefonní zvonění sem tam přeruší vánoční melodii, která zní Linkou bezpečí.
V předsvátečním období postupně klesá počet dětí, které volají na bezplatné číslo 116 111. Přímo na Štědrý den si jich o pomoc konzultantům řekne vůbec nejméně.
Ve všední den zazvoní v kanceláři Linky bezpečí telefon v průměru 800krát za jediný den. Oproti tomu během Vánoc konzultanti mají práce nejméně za celý rok. Přesto chtějí být dětem nadosah i o svátcích.
Jak funguje Linka bezpečí o Vánocích a s čím se na ni děti obrací zjišťovala redaktorka ČRo Klára Bílá
Pracovníci Linky bezpečí si berou služby na Štědrý večer dobrovolně. Například loni se jim telefon rozezněl o Štědrém dni 30krát.