Nejposlouchanějšími stanicemi jsou Impuls a Radiožurnál. Padla i hranice milionu posluchačů
Nejposlouchanější celoplošnou rozhlasovou stanicí byl v prvním pololetí opět Impuls s 1,011 milionu posluchačů denně. Následují Radiožurnál, který poslouchá 858 tisíc lidí, a Evropa 2, která stagnovala na 853 tisících posluchačích. Vyplývá to z šetření Radioprojekt, jehož výsledky ve středu zveřejnily na tiskové konferenci agentury STEM/MARK a Median.
Impulsu oproti předchozímu období, tedy letošnímu prvnímu čtvrtletí a loňskému čtvrtému čtvrtletí, ubylo 25 tisíc posluchačů. Radiožurnál přišel o 24 tisíc posluchačů a Evropa 2 v poslechovosti stagnovala.
Radiožurnál je dlouhodobě nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu. Vlajková loď je dlouhodobě nejposlouchanější v Praze, velmi oblíbený je také u vysokoškoláků. Co se týká Českého rozhlasu Plus, jeho denní poslechovost je 97 tisíc lidí.
Radiožurnál jede pro Světlušku. ‚Trochu jsem teď dostal strach,‘ usmíval se reportér Ľubomír Smatana
Číst článek
Radiožurnálu patří prvenství v kategorii „spontánní znalost značky“. Následován je Impulsem a Evropou 2.
Mezi nadregionálními stanicemi si nejlépe vedla Hitrádia s 648 tisíci posluchači, což je pokles o 16 tisíc, a Blaník, který posílil o dva tisíce lidí na 588 tisíc posluchačů. Nejposlouchanějšími regionálními rádii byly Krokodýl a Český rozhlas Brno.
Největší podíl na trhu, který se určuje podle počtu posluchačů a doby poslechu, měl Impuls s 12,7 procenta. Následuje Radiožurnál s 10,1 procenta a dále Frekvence 1, Blaník a Evropa 2, které měly shodně po 8,7 procenta.
Mezi media zastoupeními měl největší podíl Radiohouse s 3,2 milionu posluchačů, dále MMS s 2,1 milionu a Media Club, který měl 1,9 milionu posluchačů. Následuje Český rozhlas s 1,5 milionu posluchačů.
Čisté investice do rozhlasové reklamy vzrostly meziročně o 2,2 procenta na 512,3 milionu korun. Trhu se dařilo především v dubnu, ve kterém dobíhaly kampaně z prvního čtvrtletí.
Před 95 lety se uskutečnil první sportovní rozhlasový přímý přenos. Vysílal se boxerský zápas
Číst článek
Nejvíce rostla inzerce nákupních středisek, dětského vybavení a sportovních oděvů, naopak klesala reklama na sázky a loterie, pneumatiky a tisk. Třetí čtvrtletí by podle šetření mělo potvrdit růst předchozího období.
Celkově rozhlas alespoň jednou za týden poslouchalo přes 86,5 procenta lidí, což je nárůst o 1,3 procentního bodu. Denně si nějakou stanici naladilo 61,7 procenta populace, vyplynulo z šetření. Lidé si během týdne naladili v průměru 1,93 stanice.
Rozhlas lidé poslouchají nejčastěji v zaměstnání (35 procent). Následují domácí práce (19 procent) a cestování v automobilu (13 procent).