Denně rádio poslouchá 54,1 procenta populace, což je o 0,5 procentního bodu více než v předchozím období. Lidé si v průměru během dne pustili 1,36 rozhlasové stanice.
Radiožurnál si denně naladilo v průměru 763 000 posluchačů, což je o 30 000 více, než v druhém pololetí minulého roku. Druhá je Evropa 2 s poslechem 657 000 lidí,
Nejvíc vyhledávaným stanicím přesto v prvním pololetí ubylo posluchačů oproti konci loňského roku. Nejoblíbenější Radiožurnál přišel o 40 000 lidí, druhý Impuls o 11 000 posluchařů. Třetí je Evropa 2.
Radiožurnál si týdně naladí 1,632 milionu posluchačů, denně pak 835 tisíc lidí. Ve druhém a třetím kvartále letošního roku představoval nejposlouchanější českou stanici.
Na čtvrtém místě skončil Blaník, pátá je Frekvence 1. Za skokana měření lze označit novou digitální stanici Radiožurnál Sport, kterou denně poslouchá 16 tisíc posluchačů a týdně pak 27 tisíc.
Největší posluchačskou skupinu Radiožurnálu tvoří lidé ve věku od 40 do 49 let a následně mezi 70 až 84 lety, ve skupinách 30 až 39 let a 50 až 59 let drží druhou pozici po Evropě 2 a Rádiu Impuls.
Podíl Českého rozhlasu na poslechovosti dosáhl opět rekordní hodnoty, a to 27,4 procenta. Celkem poslouchá Český rozhlas denně 1 685 000 a týdně 2 781 000 posluchačů.
Impuls má 1,011 milionu posluchačů denně. Následují Radiožurnál, jenž poslouchá 858 tisíc lidí, a Evropa 2, která stagnovala na 853 tisících posluchačích.
Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je beze změny Radiožurnál. 882 tisíc denních posluchačů pro něj nadále znamená pozici rozhlasové dvojky na trhu po privátním Impulsu.
Vyplývá to z šetření Radioprojekt. Nejposlouchanější zůstal Impuls s 1,051 milionu posluchačů denně. V pořadí třetí Evropu 2 si denně pustí 890 000 lidí.
V rámci denních dat si Radiožurnál polepšil o 28 tisíc posluchačů v porovnání s předchozím obdobím a upevnil si pozici rozhlasové dvojky na trhu po Rádiu Impuls.
Zpravodajskou stanici Českého rozhlasu si podle průzkumu Radio Projekt denně naladí 867 tisíc posluchačů, což je nárůst o 35 tisíc lidí. V poslechovosti celoplošných rádií tak podle počtu denních posluchačů poskočil ze čtvrtého místa na třetí. Za poslední půlrok přibyli posluchači také například stanici Vltava.
Z Milovic na Nymbursku začaly jezdit přímé vlaky do Prahy. Umožnila to kompletní oprava a elektrifikace trati z Milovic do Lysé nad Labem, která stála necelých 300 milionů korun a skončila v sobotu.
České dráhy nemohou počítat s dotací Evropské unie na rekonstrukci nebo nákup nových regionálních vlaků. V televizi Prima to uvedl šéf Student Agency Radim Jančura. Důvodem má být to, že dráhy nebudou provozovat regionální dopravu na základě výběrového řízení.