Červencový termín maturit přinesl nejvyšší úspěšnost od roku 2013. Odmaturovalo 95 % studentů
Neúspěšnost u státních maturitních testů letos po mimořádném termínu v červenci klesla z květnových 11,2 procenta na 4,9 procenta maturantů. Proti loňsku, kdy neuspělo 17,7 procenta, se tak snížila o 12,8 procentního bodu. Neúspěšnost byla zatím nejnižší od roku 2013. Mimořádný termín didaktických testů se konal 7. až 9. července na 99 středních školách.
Ministr školství Robert Plaga (za ANO) vyhlásil letošní mimořádný termín zkoušek s ohledem na epidemii covidu-19, kvůli které se řadu měsíců žáci museli učit na dálku.
Červencového termínu se mohli zúčastnit všichni maturanti, kteří neuspěli v řádném termínu v květnu nebo se z něj omluvili. Podle Cermatu se k němu přihlásilo 10 900 maturantů, z nichž se dostavilo 86 procent. V květnu dělalo zkoušku poprvé 68 613 maturantů, z nichž ji nezvládlo 7708.
Maturanti byli letos v didaktických testech úspěšnější. I díky snížení hranice propadlo jen pět procent z nich
Číst článek
U zkoušky z češtiny propadlo po řádném i mimořádném termínu 2,3 procenta prvomaturantů, tedy o 2,4 procenta míň než v květnu. Loni činila neúspěšnost v češtině 14,2 procenta.
Angličtinu nezvládlo po obou jarních termínech 2,5 procenta studentů, v květnu to bylo 6,3 procenta, loni 5,1 procenta.
V matematice se neúspěšnost po červencovém termínu snížila z květnových 16,6 procenta na 6,6 procenta. Minulý rok test z matematiky nesložilo 17,5 procenta konajících.
Místo testů průměr známek
Jedním z důvodů nízké neúspěšnosti může být i to, že se žákům zdravotnických a sociálních oborů v souvislosti s epidemií covidu-19 mohl jako výsledek zkoušky započítávat místo testů průměr známek za dobu studia.
Člověk s maturitou se státu vyplatí. Na daních odvede o 2,5 milionu více než se základním vzděláním
Číst článek
Podle již dříve zveřejněných informací letos ministerstvo školství snížilo hranici neúspěšnosti v matematice z 33 procent na 27 procent testu, jinak by byl zřejmě podíl neúspěšných větší. Úřad to zdůvodnil tím, že distanční vzdělávání v aktuálním školním roce neumožňovalo procvičit všechnu látku.
Didaktické testy mohli letos skládat všichni žáci posledního ročníku, kteří prospěli v prvním pololetí aktuálního školního roku. Testy nemuseli skládat studenti zdravotnických a sociálních oborů, kteří kvůli epidemii covidu-19 pomáhali v nemocnicích a domovech seniorů.
Ostatním se s ohledem na měsíce trvající výuku na dálku prodloužil čas na napsání testů, a to v češtině a cizím jazyku o deset minut, v matematice o 15 minut.